بازی های جنسی و دکتر بازی در کودکان

بازی های جنسی و دکتر بازی در کودکان

بازی های جنسی دوران کودکی شامل دکتر بازی و پرستار بازی و آمپول بازی – مطالعه ۳ دقیقه. همراه فایل صوتی روانشناسی رایگان

بازی های جنسی دوران کودکی

یکی از بازیهایی که کودکان به صورت فردی وجمعی که ظاهرا مخفیانه ومحرمانه اقدام به آن می کنند بازیهایی است که کودکان آلت جنسی و بدن خود یا دوستشان را دستکاری می کنند.

یا بازی را طوری ترتیب می دهند که در آن ها حس کنجکاوی خود را با نگاه کردن به بدن لخت دیگران و ترجیحا پدر و مادر و…ارضاء کنند با عنایت به عدم دانش کافی  والدین در برخورد با این رفتارکودکان،در این نوشته به توجیه مختصر این بازیها وبه طور خاص از دیدگاه روانکاوی فروید پرداخته می شود.

فروید سنین قبل از هفت سالگی را دوره پیش جنسی نامیده است. 

بازی های دوره پیش جنسی کودک

مرحله ی دهانی (تولد تا پایان سال اول) مرحله اول نظریه فروید است. لذت دراین دوره از طریق لمس دهانی و قسمت های وابسنه به آن صورت می گیرد.

کودک همه چیز را به دهان می برد ازپستان مادر تا اسباب بازی،این لذات نباید متوقف ویا کوتاه شود بلکه باید مواظب بود کودک اشیای کثیف را به دهان نبرد.

مرحله ۲ تا ۳ سالگی مرحله مقعدی نامیده می شود. کودک در این دوره از نگه داشتن مدفوع لذت می برد و همزمان با از شیر گرفتن کودک معمولا اتفاق می افتد. کودک با مدفوع خود بازی کرده وبه جدال با مادر می رود.

مرحله اخر که مرحله آلتی نامیده می شود و ۳ تا ۷ سالگی است.

بیشتر بازی های جنسی در این دوره صورت می گیرد لذت از مقعدبه آلت جنسی در کودک منتقل می شود و کودک به آن توجه کرده ودستکاری می کند و این مساله برایش مورد سوال قرار می گیرد.

و توجه انرژی جنسی بر خلاف دوره ی بلوغ، متوجه خود کودک است ولی کودک به تفاوت های بین خود وغیر همجنس توجه دارد وسوال هایی می پرسد که با عث نگرانی برخی خانواده ها می شود.

ایضا در این دوره کودکان لباس های عروسک راپاره می کنند یا در می آورند تابدن لخت و آلت او را  از روی کنجکاوی ببینند به همین دلیل در مراکز پیش دبستانی کشور های پیشرفته که اکثرا مختلط هستند، دکتر بازی برای پاسخ به این کنجکاوی، جزء بر نامه های رایج  آنهاست.

در این بازی یک بار دختر بچه ویک بار پسر بچه دکتر می شوند وتمام لباس های جنس مخالف را در آورده ومعاینه می کنندوبه این ترتیب کنجکاوی خود را ارضاء می کنند.

بازی های جنسی و دکتر بازی در کودکان

بازی های مرحله سوم پیش جنسی کودک

از جمله بازی های مرحله ی سوم پیش جنسی (آلتی) می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-کودک با آلت تناسلی خود ودیگر کودکان بازی می کند.

۲-کودک با لمس بدن خود به پدر ومادر و اشیاء وغیره کسب لذت جنسی می کند.

۳-کودکان بازیهایی ترتیب می دهند که دزدکی به قسمت های لخت بدن پدر ومادر نگاه کرده ویا به اتاق خواب آن ها سرک می کشند.

۴-کودکان سوال هایی در ارتباط با مسایل جنسی از والدین می پرسند مثلا من چگونه به  واز چه راهی به دنیا آمدم؟

پیشنهاد مشاور: علائم بلوغ در دختران

دکتر بازی کودک - دکتر بازی زشت (1)

در رابطه با سوالاتی که کودکان می پرسند باید به نکات زیر توجه کرد:

الف :فراهم کردن فرصت برای طرح آزادانه ی سوال توسط کودک.

ب : دادن جواب واقعی به سوالات آنان به طور غیر مستقیم ودر موارد به خصوص مستقیم نه فریب دادن آنها.

ج : نباید والدین در مواجهه با این قبیل سوالات آشفته شده ویا ذهن کودک را منحرف کرده ویا توضیحی که مد نظر کودک نیست بدهند.

د: باید توجه داشت بهترین زمان آموزش جنسی برای کودکان زمانی است که سوال می پرسند.

در صورت مشاهده ی باز ی کودک با آلت خود نباید او را تنبه کرد ویا با جملات آمرانه مثل دست نزن و… منع کرد.

بلکه می توان با محول کردن یک کار،پرسیدن یک سوال و… او را باز داشت هر چند آغاز دستکاری در این سنین نشانه ی رشد طبیعی کودک است.

لازم به ذکر است که سنین بین ۲ تا ۳ سالگی زمانیست که باید والدین اتاق خواب کودک راجدا کنند وبه لحاظ تربیتی بسیار حائز اهمیت است.

زیرا هم کودک شاهد آمیزش والدین نمی شود و متعاقبا از احساس گناه ناشی از آن در آینده در امان می ماند وهم از تماس مداوم جسمی بین کودک و والدین جلو گیری می شود.هر چند باید تدابیری اندیشید که کودکان مخفیانه هم نتوانند آمیزش پدر ومادر را ببینند.

منبع:تریبون آزاد

سوالات متداول

۱ - مفهوم بازی جنسی در کودکان چیست؟

بازی جنسی به طور معمول در بین کودکان در سنین مشابه رخداده و هنگامی که می خواهند توانایی هایی یکدیگر را بشناسند و بازی کنند اتفاق می افتد، و نباید میان افراد غریبه اتفاق بیوفتد و دیگر شامل این بخش نیست. بازی جنسی بین فردی اغلب بین کودکان با همان جنس اتفاق می افتد و می تواند شامل خواهر و برادر باشد. این بازی ها باید بین کودکان باشد و اگر بین بزرگسال و کودک رخ دهد سوء استفاده جنسی است.

۲ - بازی های جنسی و دکتر بازی تا چه زمانی عادی است و نشانه بیماری کودک نیست؟

در اینجا لیستی از رفتارهای جنسی رایج در افراد ۲ تا ۶ ساله آورده شده است که نشان دهنده عدم بیماری جنسی کودک است. وقتی این رفتارها اتفاق می افتد، سعی کنید با گفتن چیزهایی مانند: بزرگ شو، کودک خود را به سمت رفتارهای مناسب تر هدایت کنید- افراد بزرگتر این کار را به صورت خصوصی انجام می دهند و شما نیز باید اندام خصوصی خود را از دیگران حفاظت کنید. احترام گذاشتن به کودکان را تقویت کنید و به او یاد دهید که لمس کردن قسمت های خصوصی دیگران خوب نیست. همچنین ، به کودک خود یادآوری کنید که اگر کسی همیشه قسمت های خصوصی خود را لمس کند، به شما یا یک فرد بزرگسالی دیگر بگویید.

۳ - کودک چه زمانی نیاز به راهنمایی و آموزش جنسی دارد؟

با مشاهده موارد زیر: لمس کردن و خودارضایی دستگاه تناسلی در بخش عمومی یا خصوصی در حال مشاهده یا لمس دستگاه تناسلی همسالان یا خواهر و برادر جدید هستید نشان دادن دستگاه تناسلی به همسالان ایستاده یا نشستن خیلی نزدیک و روی پای دیگران تلاش برای دیدن همسالان یا بزرگسالان برهنه بالا زدن لباس و یا در آوردن لباس در مکان های مختلف و جلوی دیگران

36 پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تر
  1. رضا
    رضا گفته:

    بوسه بین دو کودک و مالوندن شکم کودکان به هم در هنگام لخت بودن بازی جنسی حساب میشه ؟ایا ضرر داره و به مشاور نیاز است؟؟؟

    پاسخ
    • مرکز تخصصی مشاوره کودک و نوجوان ستاره ایرانیان
      مرکز تخصصی مشاوره کودک و نوجوان ستاره ایرانیان گفته:

      پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله سن کودکان، شرایط و زمینه این رفتار، و انگیزه کودکان از انجام آن.

      در حالت کلی، بوسه بین دو کودک و مالوندن شکم کودکان به هم در هنگام لخت بودن، رفتاری طبیعی و بی‌ضرر تلقی می‌شود. کودکان در سنین پایین، به ویژه در سنین پیش دبستانی، کنجکاو هستند و به کشف بدن خود و بدن دیگران می‌پردازند. آنها ممکن است بوسه و مالوندن را به عنوان راهی برای ابراز محبت یا کنجکاوی خود ببینند.

      با این حال، اگر این رفتار در شرایطی انجام شود که کودک احساس ناراحتی یا اجبار کند، یا اگر کودک از انجام آن اجتناب کند، ممکن است نشانه‌ای از سوء استفاده جنسی باشد. در این صورت، لازم است با یک متخصص بهداشت روان مشورت شود. برای صحبت با برترین متخصصان کودک می توانید با شماره های ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵ تماس بگیرید.

      با آموزش کودکان در مورد سوء استفاده جنسی و ایجاد یک محیط امن و حمایت‌کننده، می‌توانید به محافظت از آنها در برابر این آسیب کمک کنید.

      پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تر

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *