بازی های آنلاین نوجوانان

هشت دلیل اعتیاد نوجوان به بازی های آنلاین

بازی های آنلاین. این کلمه به اندازه ی کافی می تواند باعث ناراحتی و عذاب والدین شود. مفهوم خشونت از طریق اینترنت انقدرها که شما فکر می کنید جدید نیست. میانه ی دهه ی ۱۹۹۰، نینتندو با بازی آنلاین سوپر نینتندو وارد عمل شد ( بیشتر در ژاپن، که به وسیله ی یک سخت افزار بازیکنان را به صورت آنلاین در مناطق جغرافیایی مختلف به  وسیله ی مودم دایال آپ به یکدیگر متصل می کرد).

از آن زمان هم اینترنت و هم بازی های آنلاین به صورت قابل توجهی افزایش یافته است. امروزه در عصر فن آوری، بازی های آنلاین به به صورت قابل توجهی افزایش یافته و معمول شده است، به دلایل زیر؛

الف) بسته های اینترنتی مقرون به صرفه تر (حجم دانلود بیشتر و هزینه های کمتر) و

ب) شرکت های ارزانتر و اشتراک هزینه ها به صورت آنلاین.

در حالی که بیشتر گزارشات نشان داده است که بیشترین کسانی که از بازی های انلاین استفاده می کنند مردان در حدود سنی ۳۰ سال می باشند، بازی های آنلاین به همان اندازه باعث اعتیاد و تحت تاثیر قرار دادن جوانترها و به خصوص نوجوان می شود. درحالی که سرگرمی باید در حد متعادل باشد، بازی های آنلاین بسیاری از عوارض جانبی منفی را در پی خواهد داشت- مانند مشکلات اجتماعی، افزایش خشم و اضطراب و به وجود آمدن اختلال و مشکل در روابط خانوادگی و دوستانه.

به همین دلیل، در زیر برخی از دلایل برای اینکه چرا نوجوانان به بازی های آنلاین معتاد می شوند بیان شده است:

۱) بازی های آنلاین ارزانتر هستند

بازی ها هر روزه ارزانتر می شوند. به صورت میانگین، فرد می تواند کپی جدیدترین بازی پلی استیشن را با قیمت کمی تهیه کند (برخلاف گذشته که بازی های جدید تر گرانتر بودند). هر نوجوانی با یک شغل پاره وقت به راحتی می تواند بدون اینکه کیف پول خود را خالی کند این بازی های را تهیه کند.

۲) پاداش ها، مراحل بالاتر رفتن

ممکن است این جمله به نظر احمقانه برسد، ولی بازیکنان زمان زیادی را صرف می کنند تا جدیدترین و بیشترین بازی را انجام دهند تا به امتیازهای دیجیتالی دست یابند (مانند دستیابی به یک سلاح جدید و یا یک لباس جدید برای شخصیت بازی خود) و یا بالا بردن سطح به منظور گسترش محتوای بازی. معادله ساده است: ساعاتی که صرف بازی شده= محتوای بازی بیشتر (یا توان مالی بیشتر). این مفهوم به سادگی به هر بازی ای مربوط می شود. برای کسانی که با انگیزه برد بازی می کنند زمانی که نزدیک است که لول بازیشان بالا برود بسیار دشوار است که از بازی دست بردارند.

۳) امنیت و پذیرش

دنیای دیجیتال به خصوص برای نوجوانی که در مدرسه در حال مبارزه اجتماعی است بهترین جاست. یکی از مزایای اصلی بازی های آنلاین این است که در حقیقت شما در حال لذت بردن از بازی ای هستید که دیگران نیز همزمان از آن لذت می برند. در حال حاضر، این ارتباط یک احساس تعلق و پذیرش را در میان این اجتماع آنلاین به وجود می آورد. قلدری و اذیت کردن به همان صورتی که در محیط مدرسه اتفاق می افتد، رخ نمی دهد. همه ی افرادی یک کار را انجام می دهند، و این کار مشترک باعث ایجاد گروه و دسته می شود (گروه و دسته ای که به دلیل وجود یک بازی ایجاد شده است و از چند بازیکن تشکیل شده است).

۴) دوستان آن کار را انجام می دهند

کسانی که مانند نوجوان شما در محیط بازی یک جتماع را تشکیل می دهند از سراسر دنیا نیستند بلکه بیشتر بازیکنان گروه های دوستی در مدرسه هستند. احتمالا نوجوانان لیستی از دوستانی را که در یک بازی آنلاین عضو هستند را دارند. سرگرمی واقعی بعد از مدرسه شروع می شود، وقتی که همه وصل می شوند و بازی را شروع می کنند مثل آنچه در بازی کلش clash of clans مشاهده شد.

۵) یک کار اجتماعی به روشی ساده تر

ممکن است این جمله متناقض به نظر برسد، ولی این واقعا درست است. یکی از محبوترین لوازم جانبی که با انجام بازی ها همراه است هدست ها هستند- که برای بازیکنان این شرایط را فراهم می سازد که به صورت آنلاین به صداهای یکدیگر گوش دهند و با یکدیگر به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنند. بیش از این، نوجوان شما با هدست خود با دوستانش صحبت می کند در حالی که در بازی در حال رقابت با دوستش می باشد. مسئله این است که همیشه ارتباط براساس بازی نیست. بسیاری از افراد از این فناوری برای داشتن گفتگوی آزاد استفاده می کنند.

۶) تسلط

همه ی ما دوست داریم که در یک زمینه خوب باشیم و پیشرفت کنیم. برای یک نوجوان دست و پا چلفتی که در زمین بازی فوتبال تک خال نیست، آنها ممکن است برای تبادل نظر در استرالیا رتبه ۱۰ را داشته باشند. حس فتح در دنیای دیجیتال باعث ایجاد حس رضایت از خود می شود و این که کودک شما بیش از یک بار و برای مدت طولانی این بازی را انجام دهد برایش کافی نمی باشد. بازی کردن نقش رهبر در دنیای دیجیتال یک کسب و کار جدی است و برای به دست اوردن آن باید ساعات طولانی را صرف آن کرد.

۷) گروه ها و گردهمایی های اجتماعی

«رفیق امروز هوا بارانی است. می خواهی به بعضی از بازیکنان فوتبال داخل خونه یک ضربه بزنی؟»، «نه رفیق، فقط بیا و ما یک سلامی خواهیم کرد». بحث هایی از این دست غیر معمول نیست. همه ی این ها در مورد گرفتن یک دسته از دوستان با یکدیگر است، آوردن کنترل کننده، و بازی کردن در ساعات اولیه ی صبح است. مهمانی های جشن تولد شامل دلقک ها، بازی ها، و جشن گرفتن در اطراف خانه در عصر دیجیتال تبدیل به کار نادری شده است. با استفاده از رقابت هایی که در این گردهمایی های اجتماعی وجود دارد. هیچ کسی دوست ندارد که کمبودهایش را در یک گروه اینترنتی نشان دهد. گذراندن ساعاتی از روز در خانه و به دست اوردن پیروزی. چه کسی دوست ندارد که موفقیتش را دوستانش دوباره ببینند؟

۸) فرار از واقعیت

یکی از قدیمی ترین واقعیات این است که نوجوان شما ممکن از اینکه در زندگی واقعی ظاهر شود احساس ناامنی کند، ولی در بازی های آنلاین این شرایط هیچ ترس واقعی ای را در پی نخواهد داشت. نوجوان شما ممکن است با یک دختر به صورت روبرو در مبارزه کند، ولی اگر انها به صورت بازی های آنلاین با یکدیگر مبارزه کنند جنگ فیزیکی در کار نیست ( خنده دار نیست- جمعیت زنان در حال رشد سریع در بازی های آنلاین هستند). هر چیزی به صورت آنلاین آسان تر است. اینترنت به نوجوانان اجازه می دهد که به عنوان هر کس یا هر چیزی که بخواهند ظاهر شوند. به همین دلیل ما با کسانی مواجه می شویم که حاضر نیست در مقابل دیگران دیدگاه های شخصی اش را بیان کند.

منبع:فارس پاتوق

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *