موزش ارزش پول و پس انداز کردن به نوجوانان

آموزش ارزش پول و پس انداز کردن به نوجوانان

 

پول بخش مهمی از زندگی است و هرگز برای آموزش ارزش و اهمیت پس انداز آن به کودکان زود نیست. بنابراین آنها هنگامیکه بزرگ شوند مجهز به خرج پول به صورت عاقلانه خواهند بود. یادگیری اصول مسئولیت اداره پول باید به آنها فرصتهای زیادی برای ترقی به هنگام بزرگتر شدن بدهد.

برای آموزش نوجوان خود بیشتر بخوانید:

توانمندسازی والدین در مدیریت رفتار نوجوانان

  1. رشد بر پایه های ریاضی

هنگامیکه کودکان مدرسه را شروع میکنند و پایه های ریاضی را یاد میگیرند، آموزش درباره پول را به آنها شروع کنید و برای انها کمی تمرین بدهید. بازیهای پول را در خانه بازی کنید ویا انها را به کامپیوتر و یا تبلت خود بارگذاری کنید. به این طریق کودک شما یاد خواهد گرفت که پول واقعا چگونه استفاده می‌شود.

  1. برای انها یک قللک بگیرید

این عمل ساده اهمیت پس انداز و ایجاد حس مسئولیت در جهت اداره پول را به انها خواهد آموخت. کودکان خود را برای پس انداز مقدار خاصی در یک چارچوب زمانی خاصی تشویق کنید یا به انها پیشنهاد کنید سکه های یک پول خاصی را پس انداز کنند. آن را به صورت یک بازی در بیاورید و هدفمند کنید تا مورد علاقه بمانند. در تاریخ انتخاب شده تان قلک ها را باز کنید و پس انداز ها را بشمارید. به انها اموزش دهید که خرج کردن ها را ب صورت دیداری یادداشت کنند و چگونگی یادداشت خرج کردها را تمرین کنند.

  1. انها را با بانک آشنا کنید

کودکانتان را به بانک ببرید حساب پس انداز به نام آنها باز کنید. اجازه بدهید با تحویل دار صحبت کنند و تجارتشان را خودشان هدایت کنند. مطمئن باشید که آنها اصطلاحات مربوط به حساب بانکی را درک کردند و به آنها پس انداز منظم به صورت مقادیری را بر پایه هفتگی یا ماهانه پیشنهاد کنید. برای انجام امور بانکی راحت تر بپرسید که آیا خدمات می‌توانند به صورت آنلاین باشند. داشتن حساب بانکی شخصی به کودکانتان احساس موفقیت خواهد داد که حتی میتواند برای  پس انداز بیشتر ایجاد انگیزه کند.

  1. آنها را در جهت برنامه ریزی برای مصرف پس اندازهایشان تشویق کنید.

برنامه ریزی برای مصرف آینده، کودکان شما را برای دست یابی به اهداف پس انداز هایشان تهییج میکند. به انها یادآوری میکند که با پول کافی، انها می‌توانند هر چیزی را که میخواهند تهیه کنند. به آنها اجازه بدهید آرزوهای بزرگ بکنند و برای پس انداز بیشتر تشویق کنید و بنابراین آنها می‌توانند به اهدافشان سریعتر دست یابند.

  1. به آنها اجازه بدهید خرید خود را انجام بدهند

هنگامی‌که به خرید می‌روید سهم خودشان را به آنها بدهید. سپس شما می‌توانید نگرش آنها به مصرف پول را مشاهده کنید. اگر کودک شما میخواهد بیشتر از سهم خودش مصرف کند به آنها توصیه کنید بیشتر مقتصد و بردبار باشند. به آنها خرج کردن منطقی را بیاموزید و به هنگام خرید اولویت ها را شرح دهید. همچنین به آنها یادآوری کنید که در آخر روز، مهمترین چیز اینست که آنها می توانند هرچه را که میخواهند بخرند، چون آنها قادر بودند پول را در قللک پس انداز کنند.

  1. پرداخت وجه نقد

کارت های اعتباری وسوسه بزرگی برای مصرف پول است که نیاز ندارید و شما بعدا بر اساس اشتیاق خود بیشتر پرداخت می کنید. به کودکانتان نشان دهید که بهترین راه برای خرید وسایل با پول درون جیب های آنها است. آنرا همیشه واضح کنید که دادن پول نقد بهترین روش برای آموختن مسئولیت مصرف پول میباشد.

بهترین روش برای آموختن ارزش پول و اهمیت پس انداز به کودکان بوسیله تمرین میباشد و به آنها مسئولیت هایی بدهید. به آنها مستمری برای چیزهایی که شاید بخواهند تهیه کنند بدهید و آنها را به پس انداز با روشهای متفاوت تشویق کنید. آنها را با نگهداری ساده پول ها و روش کار حسابهای پس انداز آشنا بسازید. هنگامیکه با کودکان به خرید میروید کارت اعتباری را در خانه بگذارید. این اقدامات ساده ولی موثر به آنها برای آموختن چگونگی توزیع مسئولیت پول کمک خواهد کرد و آنها را برای زندگی بالغانه تجهیز میکند.

منبع:تریبون آزاد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *