اهمیت صرف غذا با حضور همگی

اهمیت صرف غذا با حضور همگی

در هنگام صرف غذا سعی کنید غیر از غذای سالم، به دور هم بودن هم توجه کنید

در این سایت پیش از این هم به اهمیت خوردن غذا در کنار تمام اعضای خانواده اشاره کردیم. مجددا در این مقاله نیز به این موضوع اشاره کرده ایم.

زمانی که با افراد خانواده تان برای صرف غذا گرد هم می آیید، نه تنها برای فرزندانتان به عنوان نمونه ای عالی جهت فهم فواید غذای خانگی محسوب می شود، بلکه می‌تواند اعضای خانواده را در کنار یکدیگر جمع کند که این مسئله باعث می شود حتی نوجوانان نیز عاشق خوردن وعده های غذایی خوشمزه خانه شوند.

مطالب مرتبط:

اهیمت حضور کودکان و خانواده هنگام غذا خوردن

کودک و تغذیه‌‌‌‌‌‌ی سالم

وعده های غذایی منظمی که همراه خانواده باشند، باعث ایجاد آرامش می شود. دانستن این که اعضای خانواده تقریبا در تمام وعده های غذایی کنار هم هستند، می تواند باعث ایجاد حس آرامش در کودکان شود و حتی می تواند اشتهای آنان را بیشتر کند.

وعده های غذایی که با خانواده باشند، به کودکان این فرصت را می دهد تا زندگی روزانه کارآمدی داشته باشند. زمانی که اعضای خانواده شما، بدون مزاحمت تلویزیون، تلفن همراه، و رایانه  برای صرف غذا دور یک میز جمع می شوند، در واقع ایده ای است تا بتوانید با فرزندانتان صحبت کنید و به حرف هایشان گوش دهید.

تعاملات اجتماعی برای کودک ضروری و حیاتی است. زمانی که با فرزندانتان بعد از صرف ناهار صحبت می کنید، درعین اینکه کار ساده ای محسوب می شود، می تواند نقش مؤثری در از بین بردن استرس داشته باشد و همچنین می تواند به وضعیت روانی و عزت نفس فرزندانتان کمک کند و همچنین فرصتی را به شما می دهد تا مشکلاتشان را شناخته و برای رفع آنها اقدام نمایید.

هنگام صرف غذا، شما قادر خواهید بود تا با مثال به کودک یاد دهید.  زمانی که دور هم غذا می خورید کودک نحوه غذا خوردنتان را می بیند که مثلا خوردن غذاهای بی ارزش را برای خودتان محدود می کنید یا به اندازه می خورید. در واقع با این کار این فرصت را به فرزندتان می دهید تا خوردن غذای سالم شما را مشاهده کنند (شما یک الگو واقع شدید). اما باید مراقب باشید تا در انجام رفتارهایی مانند محاسبه کالری و یا وزن بدنتان وسواس به خرج ندهید، چون این کار باعث می شود تا کودکتان از ایجاد رابطه با غذا امتناع کند.

در هنگام خوردن غذا شما فرصت نظارت بر عادت های غذایی کودکانتان را خواهید داشت. این امر برای فرزندانی با سن بالاتر یا نوجوانان که غذایشان را بیشتر در مدرسه یا خانه دوستانشان می خورند، می تواند حائز اهمیت باشد. اگر انتخاب های غذایی فرزندانتان از سطح مطلوب پایین تر باشد، برای تغییر این انتخاب ها بهترین روش، ذکر نتایج کوتاه مدت رژیم غذایی ضعیف به کودکان می باشد. در واقع این نتایج  برای کودکان  از سلامت بلند مدت مهم تر است. برای مثال (کلسیم برای افزایش قد تو مهم است) یا (آهن کمک خواهد کرد تا امتحانات را بخوبی پشت سر بگذاری).

منبع:مرکزمشاوره ستاره ایرانیان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *