ایجاد قانون برای خواب کودک

ایجاد قانون برای خواب کودک

یک مطالعه ی پژوهشی جدید منتشر شده در مجله پیشرفت­های آکادمی ملی علوم دریافت که خواب نیمروز حداقل ۳۰ دقیقه، به کودکان ۶ تا ۱۲ ماهه کمک می کند تا رفتار و اطلاعات جدیدی که یاد می­گیرند، به خاطر بسپارند. تا مدت های مدید می­دانستیم که مغز برای انسجام حافظه از زمان خواب استفاده می­کند. بخش کوچکی از اطلاعات که محققان را تا حدی به شگفتی واداشته، این است که کودکان ظاهرا وقتی خواب ­آلوده ­اند، برای به یاد سپردن امور مستعدترند. این حالت می تواند در واقع زمانی از توجه بالا در کودکان باشد که برای پذیرش، به خاطر سپردن، و عملی کردن رفتاری که یاد گرفته­ اند مساعد و مناسب است.

برای بهبود خواب کودک بیشتر بخوانید: نقش والدین در میزان خواب کودک

یافته­ی دیگر آن بود که اجازه دادن به کودک برای خوابیدن هنگامی که وی نشانه های خواب را بروز می داد بر استفده از برنامه های سخت گیرانه برتری داشت. گرچه این کار می تواند به دشواری انجام گیرد، ولی پدر و مادر بایستی سعی کنند تا جای ممکن از این روش استفاده کنند.

یک نکته مهم از دکتر باب: یافته­ها نشان داده است که کتاب خواندن برای کودکان پیش از اینکه به خواب بروند، مهارت زبانی را بالا می برد.

یک مطالعه در دانشگاه ایالت ایداهو دریافته است که نوجوانهایی که در طی هفته، هر روز، یا تقریبا هر روز مشکلات خواب داشتند، در ۱۲ ماه آخر حدود ۴۷% احتمال داشتند تا مشکلات شخصیِ وابسته به الکل داشته باشند، ۴۷% احتمال بیشتری داشتند که درگیر نوشیدن الکل شوند، و ۸۰% احتمال بیشتری داشتند تا درگیر فعالیت­های جنسی­ای شوند که آنها را دچار پشیمانی کند. دیگر مطالعات نشان داده است که خواب ناچیز منجر به کم شدن موفقیت های تحصیلی نیز می­شود.

مرکز کنترل بیماری (CDG) می­گوید که نوجوان­ها به ۹ الی ۱۰ ساعت خواب در طی روز نیازمندند. متاسفانه حدود ۴۵% نوجوان­ها خواب کافی ندارند، که ناشی از الزامات اجتماعی و دانشگاهی، داشتن کم­خوابی ، و دسترسی %۷/۲۴ آنها به اینترنت است.

لازم است که والدین در مورد بهداشت خواب با نوجوان­هایشان صحبت کنند. اگر احساس می‌کنید نوجوانتان خواب کافی ندارد، شاید بهتر باشد یک چکاپ فیزیکی انجام دهند. بسیار اساسی است که آنها را تشویق کنید تا در ساعت معینی به رختخواب بروند. چراغ­ها (این امر شامل تلفن، تبلت و کامپیوتر هم می­شود) را نیم ساعت پیش از خواب، خاموش کنید. مطالعه یا گوش دادن به یک موزیک آرام­بخش هم می تواند یک خواب راحت را مهیا کند.

منبع:کانون مشاوران ایران

2 پاسخ
  1. شکوفه
    شکوفه گفته:

    سلام دختری ۴ ساله دارم که اصلا خواب نداره یعنی اگر ظهر تو مهد یک ساعت بخوابه شب تا ۴ بیداره و من چون شاغلم کم میارم به نظرتون داریی میشه داد یا مزینه مریضی چیزی هست؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *