بازی های تقویت اعتماد به نفس 2

بازی های تقویت اعتماد به نفس ۲

در مقاله قبلی دو بازی برای تقویت اعتماد به نفس بچه ها معرفی شدند، در این مقاله نیز دو بازی جدید دیگر برای والدین و مربیان مهد معرفی شده اند.

بازی ۳: نگاه کن که من چه کار می کنم؟!

این بازی به منظور تمرگز بر نکات مثبت همه ی بچه ها است و هر یک از آن ها به نوبه برای انجام یک عمل، راهنمای اعضا دیگر میشوند.

ابزارهای  لازم:

هیچ  ابزاری لازم ندارد.

نحوه انجام بازی:

پیدا کردن یا کشف چیزهایی که بچه ها می توانند انجام دهند مثل خزیدن، بالا و پایین پریدن، دست زدن یا نرمش کردن و …

هر بچه ای که نوبت او شد، یکی از  این کارها را انتخاب کند و به گروه بگوید: (اسم من ……. و من می توانم ….. (اسم آن کار یا حرکت) را انجام دهم. سپس او آن کار را برای دیگر بچه ها شرح می دهد و بعدا بگوید: «آیا دوست دارید که برای من این کار را انجام بدهید؟» و بچه های دیگر آن حرکت را مثل او تقلید کنند و زمانی که نوبت به نفر بعدی برسد، او باید یک حرکت متفاوت را انتخاب کند. بازی به همین نحو ادامه دارد.

پیشنهاد:

این بازی به مدت زمان طولانی نیاز دارد و ممکن است شما بخواهید که این کار را در چند جلسه انجام بدهید. بهتر این است که در حین بازی یک موسیقی زنده و پر ازانرژی پخش کنید و اسم بچه ها را به ترتیب بخوانید. هر زمان که اسم یک بچه خوانده شود، او در همان موقع باید همراه با موسیقی عملش را شروع کند و دیگر بچه ها نیز از او تقلید کنند.

افزایش اعتماد به نفس

بازی ۴: حیوانات جالب!

این بازی برای بچه ها مطلوب و لذت بخش است و باعث می شود که آن ها به خصوصیات فردی مورد علاقه خودشان فکر کنند.

وسایل لازم:

این کار هیچ وسیله ای لازم ندارد.

نحوه انجام بازی:

بچه ها باید یک حیوان را که فکر می کنند خصوصیاتی نزدیک به ویژگی های خودشان دارند را انتخاب کنند. نیمی از گروه بر سر جای خود به شکل دایره می نشینند و بقیه در مرکز دایره می نشینند و وانمود کنند جانوری هستند که آن را مثل خودشان می دانند. افرادی که نشسته اند می توانند بلند شده و بگویند چه کسی نقش چه جانوری را بازی می کند. اگر حدس آن بچه صحیح باشد بچه ای که نقش آن جانور را در می آورد باید بنشیند. این بازی باید ادامه یابد تا نوبه به همه ی بچه ها برسد.

بعد از این که همه این کار را انجام دادند، از بچه ها بخواهید بر سر جایشان بنشینند و بازی را به این شکل ادامه دهند: یک فهرست طبقه بندی شده از جانورانی را که بر روی درخت زندگی می کنند، جانورانی که بدنشان بوسیله مو پوشیده شده و حیواناتی را که دم دارند درست کرده و از بچه ها بخواهید بر اساس تمایلشان یکی از حیوانات را انتخاب نمایند، و وقتی نوبت  رسید یک جمله ای به این شگل بگویند: «من این جانور (اسم جانور) … را دوست دارم به این علت  که …»

پیشنهاد:

وقتی که بچه ها تجربه بیشتری از این بازی پیدا کنند، توانا به درک این مطلب خواهند بود که به چه علت هایی یک کسی را را و یا یک چیزی را دوست دارند.

این فکر بسیار خوبی است به این دلیل که به این صورت خصوصیات بچه ها نیز مشخص می شوند. برای مثال: کدام یک از بچه ها محجوب و ساکت است، کدام سرسخت و لجوز یا منزوی و گوشه گیر و یا اجتماعی است؟

بازی های تقویت اعتماد به نفس

منبع:مشاورانه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *