بارداری سالم

داشتن یک بارداری سالم

تعهد به انتخاب های سالم برای جلوگیری از نقص های زایمان

ما می دانیم که همه نقص های زایمان را نمی توان پیشگیری کرد. اما ما همچنین می دانیم که زنان می توانند از طریق مدیریت شرایط بهداشتی و پذیرش رفتارهای سالم قبل از بارداری، شانس خود را برای داشتن یک کودک سالم افزایش دهند.  یک تعهد سالم به خودتان، قبل و بعد از بارداری داشته باشید، به طور فعال تلاش کنید تا برنامه ریزی کنید، از مواد مضر اجتناب کنید، زندگی سالم را انتخاب کنید، و با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

از قبل برنامه ریزی کردن:

دریافت ۴۰۰ میلیگرم اسید فولیک هر روز.

اسید فولیکیک ویتامین B است. اگر زن حداقل یک ماه قبل و در دوران بارداری به اندازه کافی اسید فولیک در بدن خود داشته باشد، می تواند به جلوگیری از نقص مادرزادی مغز و ستون فقرات ( انزانفالی و اسپینا بیفیدا ) کمک کند. زنان می توانند اسید فولیک را از غذاهای غنی شده یا مکمل ها یا ترکیبی از این دو به علاوه یک رژیم غذایی متنوع حاوی فولات دریافت کنند.

برای مطالعه بیشتر:

افسردگی پس از زایمان و دیابت بارداری

افسردگی دوران بارداری و ساختار نابهنجار مغز کودک

به طور منظم متخصص مراقبت های بهداشتی را ببینید

یک زن باید مطمئن شود که او در هنگام برنامه ریزی بارداری و شروع مراقبتهای قبل از زایمان، به محض اینکه فکر می کند که باردار است، با دکتر خود در تماس باشد. مهم است که به طور مرتب در طول دوران بارداری به پزشک مراجعه کنید، بنابراین یک زن باید تمامی مراکز مراقبت قبل از زایمان خود را نگه دارد. اگر شما در حال تلاش برای داشتن یک کودک هستید یا فقط در مورد آن فکر می کنید، بهتر است این موارد را در نظر داشته باشید. از این چک لیست ها برای کمک به نوشتن اهداف خود استفاده کنید، چه در حال برنامه ریزی بارداری هستیدیا تلاش برای به دست آوردن و حفظ سلامتی به طور کلی.

اجتناب از مواد مضر.

در هر زمان بارداری از الکل اجتناب کنید. الکل در جریان خون زن جریان دارد و از طریق بند ناف به کودک می رسد. میزان مصرف الکل در دوران بارداری یا در حین تلاش برای باردار بودن، شناخته شده نیست. همچنین در دوران بارداری برای زمان نوشیدن نوشیدنی ها، زمان بی خطری وجود ندارد. همه انواع الکل به طور مساوی مضر هستند، از جمله شراب و آبجو. مصرف الکل در دوران بارداری می تواند باعث سقط جنین، تولد نوزاد و طیف وسیعی از اختلالات جسمی، رفتاری و فکری در طول عمر شود. این اختلالات در کودک که به دلیل رفتار مادر در طول حاملگی مصرف می کنند، به عنوان اختلالات طیف الکل جنین شناخته می شوند. بهترین توصیه برای زنان این است که در هنگام تلاش برای بارداری نوشیدن الکل را متوقف کنید.

اجتناب از سیگار کشیدن.

خطرات سیگار کشیدن در دوران بارداری شامل زایمان زودرس، نقص های خاصی از تولد ( شکاف لب یا شکاف کام ) و مرگ نوزاد است. حتی در حالیکه دود سیگار کشیدن وجود دارد، زن و بارداری خود را در معرض خطر مشکلات قرار می دهد. ترک سیگار قبل از بارداری بهتر است. براییک زن که در حال حاضر باردار است، ترک آن را در اسرع وقت ممکن است هنوز هم می تواند در محافظت در برابر برخی از مشکلات بهداشتی برای نوزاد، مانند وزن کم هنگام تولد. هرگز دیر نیست برای ترک سیگار.

اجتناب از ماری جوانا و داروهای دیگر.

زنانی که در دوران بارداری از ماریجوانا یا داروهای دیگر استفاده می کنند، ممکن است یک نوزاد داشته باشند که زودرس، وزن کم هنگام تولد زودهنگام یا سایر مشکلات سلامتی مانند نقص های زایمان داشته باشد. ماری جوانا مواد مخدر است که اغلب در بارداری استفاده می شود. از آنجا که ما هیچ چیزی از سطح ایمن مصرف ماریجوانا را در دوران بارداری نمی دانیم، زنان باردار یا آماده برای بارداری باید از ماری جوانا استفاده نکنند، حتی در ایالت هایی که ماریجوانا قانونی است. زنان با استفاده از ماری جوانا به دلایل پزشکی باید با پزشک خود در مورد درمان جایگزین با اطلاعات ایمنی خاص بارداری صحبت کنند.

جلوگیری از عفونت

برخی از عفونت هایی که یک زن می تواند در دوران بارداری دریافت کند می تواند برای کودک وی مضر باشد و حتی می تواند باعث نقص های تولد شود.

یک شیوه زندگی سالم را انتخاب کنید.

دیابت را کنترل کنید.

کنترل ضعیف دیابت در دوران بارداری، شانس نقص های زایمان و مشکلات دیگر بارداری را افزایش می دهد. همچنین می تواند عوارض جدی برای زن ایجاد کند. مراقبت های بهداشتی مناسب قبل و در دوران بارداری می توانند به پیشگیری از نقص های زایمان و سایر نتایج ضعیف کمک کند.

تلاش برای دستیابی به وزن سالم و حفظ آن. یک زن چاق ( شاخص توده بدنی(BMI) 30یا بالاتر) قبل از بارداری در معرض خطر بیشتری برای عوارض در دوران بارداری است. چاقی همچنین یک زن باردار را به خطر می اندازد که چند نقص جدی دردناک ایجاد می کند. حتی اگر یک زن دارای اضافه وزن یا چاقی باشد، باید قبل از اینکه باردار شود ، با دکتر خود در مورد راه های رسیدن به وزن سالم صحبت کند .

با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود صحبت کنید.

در مورد مصرف هر دارویی، با یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی صحبت کنید. ما می دانیم که بعضی از داروها می توانند در حین بارداری باعث نقص های جدی زایمان شوند. برای بسیاری از داروهایی که زنان باردار مصرف می کنند، ایمنی برای تعیین آن دشوار است. علیرغم داده های ایمنی محدود، برای درمان بیماری های جدی، بعضی از داروها مورد نیاز است. اگر یک زن باردار است یا برنامه ریزی بارداری را داشته باشد، نباید از مصرف داروهای مورد نیازش استفاده کند و یا شروع به مصرف داروهای جدید بدون صحبت با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود کند. این شامل داروهای تجویزی و بدون نسخه و محصولات رژیمی یا گیاهی می باشد.

در مورد واکسیناسیون با دکتر متخصص خود صحبت کنید.

اکثر واکسن ها در دوران بارداری ایمن هستند و برخی از واکسیناسیون ها مانند واکسن آنفلوآنزا، دیفتری و واکسن کوسه عضلانی به طور خاص در دوران بارداری توصیه می شود. بعضی از واکسن ها از زنان در مقابل عفونت محافظت می کنند که می توانند نقایص مادرزادی را ایجاد کنند. داشتن واکسیناسیون مناسب در زمان مناسب می تواند به حفظ سلامت زن و کودک خود کمک کند. او باید با دکتر خود صحبت کند که کدام واکسن برای او در دوران بارداری توصیه می شود.

زنان باردار در معرض بیماری شدید از آنفلوآنزا، از جمله بستری شدن و حتی مرگ، در مقایسه با زنان غیر باردار هستند. زن باردار مبتلا به آنفلوانزا همچنین در معرض خطر جدی برای بارداری خود، از جمله زایمان زودرس است. ابتلا به ابتلا به آنفلوآنزا اولین و مهمترین گام در حفاظت از آنفولانزا است. نشان داده شده است که آنفلوانزا که در دوران بارداری داده شده است، از مادر و نوزادش (تا ۶ ماه بعد از زایمان) از آنفولانزا محافظت می کند.

بارداری یک زمان هیجان انگیز است، اما همچنین می تواند استرس زا باشد. دانستن اینکه شما در حال انجام همه کارهایی هستید که می توانید برای بارداری آمادگی داشته باشید، در دوران بارداری سالم بمانید و به کودک خود در زندگی سالم کمک کنید شما را به آرامش خاطر می رساند.

منبع:مشاورانه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *