سریع ترین درمان بیش فعالی

سریع ترین درمان بیش فعالی ✔️ نوجوانان و کودکان

سریع ترین درمان بیش فعالی نوجوانان معمولاً شامل ترکیبی از دارو درمانی، رفتار درمانی و مشاوره است. بیش فعالی یک اختلال رشدی عصبی است که با الگوهای رفتاری پرانرژی، ناپایدار و بی توجهی مشخص می شود. این اختلال می تواند در دوران کودکی شروع شود و در دوران نوجوانی ادامه یابد.

پیشنهاد مشاور: اختلال نقص توجه و بیش فعالی در نوجوانان

علائم بیش فعالی در جوانان

علائم بیش فعالی در نوجوانان عبارتند از:

  • پرانرژی و بی قراری: نوجوان مبتلا به بیش فعالی ممکن است دائماً در حال حرکت باشد، نتواند در یک جا بنشیند و یا آرام باشد.
  • عدم توجه: نوجوان مبتلا به بیش فعالی ممکن است در تمرکز بر روی وظایف یا مکالمات مشکل داشته باشد و به راحتی حواسش پرت شود.
  • رفتارهای تکانشی: نوجوان مبتلا به بیش فعالی ممکن است بدون فکر عمل کند و رفتارهای خطرناک یا غیرقابل قبولی از خود نشان دهد.

سریع ترین درمان بیش فعالی

درمان بیش فعالی در نوجوانان

سریع ترین درمان بیش فعالی نی نی سایت معمولا، ترکیب دارو و رفتار درمانی، بهترین راه برای درمان است. آکادمی آمریکایی اطفال، انجمن پزشکی آمریکا و آکادمی آمریکایی کودکان و روانپزشکی نوجوانان همگی رفتار درمانی را برای بهبود مشکلات رفتاری که بخشی از بیش فعالی است توصیه می کنند.

اگر نگران بیش فعالی کودک و نوجوان خود هستید، با یک متخصص بهداشت روان مشورت کنید. مرکز تخصصی کودک ستاره ایرانیان با بهترین روش های روز دنیا بدون عوارض جانبی پرخاشگری کودک را ریشه یابی و درمان می کند. به این منظور می توانید با شماره های ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵ تماس بگیرید.

درمان بیش فعالی با لورتا

درمان قطعی و دائمی بیش فعالی در کودکان و نوجوانان با لورتا و نوروفیدبک انجام می شود که یک روش درمانی است که در آن از بازخوردهای صوتی یا تصویری برای آموزش به افراد در کنترل فعالیت امواج مغزی خود استفاده می شود. در این روش، الکترودهایی روی پوست سر فرد قرار داده می شود تا فعالیت امواج مغزی او را ثبت کنند. سپس، این اطلاعات به صورت بازخوردهای صوتی یا تصویری به فرد ارائه می شود. هدف از این بازخوردها، کمک به فرد در یادگیری نحوه کنترل فعالیت امواج مغزی خود در مناطق خاصی از مغز است.

در درمان بیش فعالی با لورتا نوروفیدبک، هدف این است که فعالیت امواج مغزی در مناطقی از مغز که مسئول توجه، تمرکز و کنترل تکانه هستند، بهبود یابد. تحقیقات نشان داده اند که این روش درمانی می تواند به کاهش علائم بیش فعالی، مانند بیش فعالی، عدم تمرکز و تکانشگری، کمک کند.

درمان با لورتا نوروفیدبک معمولاً شامل ۲۰ تا ۳۰ جلسه درمانی است که هر جلسه ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد. درمان معمولاً برای کودکان و بزرگسالان بالای ۵ سال مناسب است.

مرکز مشاوره ستاره ایرانیان با به روز ترین و علمی ترین روش های جهانی به فرزند شما کمک می کند تا در کم ترین زمان ممکن و بدون هیچ عوارض جانبی سلامت روان خود را به بالاترین حد رسانده و آینده ای درخشان را تجربه کند. برای آگاهی از روش درمانی با شماره های ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵ تماس بگیرید.

پیشنهاد مشاور: بازی درمانی برای کودکان بیش فعال ✔️ نقاشی، بازی و کاردرمانی

سریع ترین درمان بیش فعالی

دارو درمانی

  • داروهای محرک معمولا برای درمان نوجوانان مبتلا به بیش فعالی تجویز می شوند. این دارو ها نوجوانان را هوشیار می کند و به آنها در انجام تکالیف مدرسه کمک می کنند. نمونه هایی از دارو های محرک :  Adderall ، Focalin ، Concerta ، Quillivant XR ، Ritalin و Vyvanse.
  • دارو های غیر محرک مانند: Intuniv ، Kapvay و Strattera همچنین برای درمان بیش فعالی نوجوانان استفاده می شوند. دارو های غیر محرک عوارض جانبی دارو های محرک را ندارند. مصرف بیش از حد دارو کارساز نیست و می تواند به افکار خودکشی، نوسانات خلق و خوی و سوء مصرف دارو منجر شود.

درمان های جایگزین برای سریع ترین درمان بیش فعالی شامل حذف رژیم های غذایی، استفاده از مکمل ها، آموزش پدر و مادر، آموزش حافظه و نوروفیدبک می باشند. این درمان ها بعضاً به تنهایی و گاهی اوقات به همراه دارو های تجویز شده استفاده می شوند. سازمان غذا و دارو،  Vayarin (یک غذای پزشکی که شامل امگا ۳ برای درمان بیش فعالی است) را تأیید کرده است.  Vayarin را فقط با تجویز پزشک و نسخه قابل خریداری و استفاده کردن است.

رفتار درمانی

رفتار درمانی به نوجوانان کمک می کند تا مهارت های خود کنترلی و مدیریت رفتار خود را بهبود بخشند.

رفتار درمانی معمولاً شامل تکنیک هایی مانند آموزش والدین، مدیریت رفتار و آموزش مهارت های اجتماعی است. رفتار درمانی بیش فعالی (ADHD) یک روش درمانی است که به افراد مبتلا به ADHD کمک می کند تا رفتارهای خود را مدیریت کنند. این روش بر تقویت رفتارهای مثبت و کاهش رفتارهای منفی تمرکز می کند.

رفتار درمانی بیش فعالی می تواند برای کودکان و بزرگسالان مبتلا به ADHD مفید باشد. این روش می تواند به افراد مبتلا به ADHD کمک کند تا:

  • توجه خود را بهبود بخشند
  • تمرکز خود را افزایش دهند
  • رفتارهای خود را کنترل کنند
  • روابط خود را بهبود بخشند
  • در مدرسه یا محل کار موفق تر باشند

رفتار درمانی بیش فعالی معمولاً توسط یک درمانگر آموزش دیده در زمینه ADHD انجام می شود. درمانگر با فرد مبتلا به ADHD و والدین یا سرپرستان او کار می کند تا یک برنامه درمانی متناسب با نیازهای فرد ایجاد کند.

پیشنهاد مشاور: پرخاشگری در کودکان ✔️ درمان معجزه آسا

سریع ترین درمان بیش فعالی

مشاوره

مشاوره می تواند به نوجوانان مبتلا به بیش فعالی کمک کند تا با چالش های ناشی از این اختلال کنار بیایند.

مشاوره معمولاً شامل تکنیک هایی مانند آموزش مهارت های مقابله ای، آموزش مدیریت استرس و کمک به نوجوانان برای ایجاد روابط سالم است.

سریع ترین درمان بیش فعالی

بیش فعالی نوجوان نی نی سایت در همه ی قسمت های زندگی یک نوجوان تأثیر می گذارد. به عنوان یک پدر و مادر، اول باید با نوجوان خود به صورت علنی صحبت کنید. همیشه آنها را بپذیرید و از آنها حمایت کنید. همچنین می توانید از یک متخصص اطفال کمک بگیرید.

با انجام اقدامات زیر به درمان نوجوانتان کمک کنید:

  • محدودیت، جهت و انتظارات روشن و منطقی فراهم کنید.
  • یک برنامه ی روزانه تنظیم کنید و حواس پرتی ها را به حداقل برسانید.
  • فعالیت هایی که نوجوانتان در آنها می تواند موفق شود را حمایت کنید (مثلا ورزش ، سرگرمی ها یا کلاس های موسیقی)
  • با تصدیق رفتارهای مثبتشان در آنها اعتماد به نفس ایجاد کنید.
  • به رفتار مثبت او پاداش دهید.
  • برای رفتار بد عواقب تعیین کنید.
  • به برنامه ریزی و سازماندهی نوجوانتان کمک کنید.
  • یک روال و زمان ثابت برای خواب و صرف غذا و بیدار شدن، در خانواده ایجاد کنید.
  • برای کمک به انجام برنامه ها و پروژه های نوجوانتان یک سیستم یادآوری در خانه راه اندازی کنید.
  • با معلمانش در ارتباط باشید تا مطمئن شوید که نوجوانتان در مدرسه و سر تکالیفش است.
  • آرامش خود را حفظ کنید و به زندگی نوجوان خود نظم ببخشید.
  • از خواب کافی نوجوانتان مطمئن شوید. برای تلویزیون، کامپیوتر، تلفن، بازی های ویدیوئی و دستگاه های دیگر قوانین ثابتی تنظیم کنید و از خاموش بودن آنها قبل از خواب مطمئن شوید.

سریع ترین درمان بیش فعالی

بیش فعالی تا چه سنی ادامه دارد

پاسخ کوتاه این است که بیش فعالی می تواند تا بزرگسالی ادامه داشته باشد.

پاسخ طولانی تر این است که بیش فعالی یک اختلال مزمن است که معمولاً در اوایل دوران کودکی تشخیص داده می شود. علائم بیش فعالی شامل نقص توجه، بیش فعالی و رفتار تکانشی است.

بر اساس تحقیقات، بیش فعالی در حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد از کودکان مبتلا تا سنین نوجوانی ادامه دارد. در حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از کودکان مبتلا تا بزرگسالی علائم بیش فعالی را تجربه می کنند.

علائم بیش فعالی در بزرگسالان ممکن است متفاوت از کودکان باشد. به عنوان مثال، بزرگسالان مبتلا به بیش فعالی ممکن است بیش از حد صحبت کنند، بیش از حد بی قرار باشند، یا در انجام وظایف به پایان نرسانند. عوامل مختلفی می توانند بر این که بیش فعالی تا چه سنی ادامه دارد تأثیر بگذارند. این عوامل عبارتند از:

  • شدت علائم بیش فعالی
  • وجود سایر اختلالات روانی
  • عوامل محیطی

درمان بیش فعالی می تواند به کاهش علائم و بهبود کیفیت زندگی فرد کمک کند. درمان بیش فعالی معمولاً شامل ترکیبی از داروها، درمان رفتاری و آموزش است.

پیشنهاد مشاور: تربیت کودک بیش فعال

نقش والدین در درمان بیش فعالی در نوجوانان

والدین نقش مهمی در درمان بیش فعالی در نوجوانان دارند. آنها می توانند با حمایت و راهنمایی خود، به نوجوانان کمک کنند تا علائم خود را مدیریت کنند و زندگی سالم و موفقی داشته باشند.

در اینجا چند نکته برای والدین نوجوانان مبتلا به بیش فعالی آورده شده است:

  • با پزشک نوجوان خود در مورد گزینه های درمانی صحبت کنید.
  • از دارو درمانی به عنوان یک راه حل واحد استفاده نکنید.
  • رفتار درمانی را به عنوان بخشی از برنامه درمانی نوجوان خود در نظر بگیرید.
  • با مدرسه نوجوان خود همکاری کنید تا از موفقیت او در تحصیل حمایت کنید.
  • در فعالیت های اجتماعی و تفریحی نوجوان خود شرکت کنید.
  • به نوجوان خود کمک کنید تا مهارت های خود کنترلی و مدیریت رفتار خود را بهبود بخشد.

با کمک و حمایت والدین، نوجوانان مبتلا به بیش فعالی می توانند علائم خود را مدیریت کنند و زندگی سالم و موفقی داشته باشند.

مرکز مشاوره ستاره ایرانیان با به روز ترین و علمی ترین روش های جهانی به فرزند شما کمک می کند تا در کم ترین زمان ممکن و بدون هیچ عوارض جانبی سلامت روان خود را به بالاترین حد رسانده و آینده ای درخشان را تجربه کند. برای آگاهی از روش درمانی با شماره های ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵ تماس بگیرید.

منبع:فارس پاتوق

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *