ده روش برای پدر بهتری شدن

ده روش برای پدر بهتری شدن


۱۰ روش برای اینکه پدر بهتری بشوید

  • چه چیزی در حال اتفاق افتادن است؟

کودکان به هر دوی والدین نیاز دارند. پدران متعهد می توانند به کودکان کمک کنند تا زندگی شادتر، سالم تر و موفق تری داشته باشند. پدرانی که زمانی را با کودکان خود می گذرانند، شانس اینکه کودکشان در مدرسه موفق تر عمل کنند، مشکلات رفتاری کمتری داشته باشند و عزت نفس و رفاه بیشتری را تجربه کنند، افزایش می دهند.

برای مطالعه بیشتر:

پدر شدن و ایجاد حس مثبت

راز ابر قهرمان بودن هر پدر

  • چه کاری از دست شما بر می آید؟
  1. به مادر کودکان خود احترام بگذارید.

زمانی که کودکان میبینند والدینشان به همدیگر احترام می گذارند، به احتمال زیاد آنها هم احساس می کنند که مورد احترام و پذیرش هستند.

  1. با کودکان خود وقت بگذرانید.

اگر اغلب اوقات از نظر کودکانتان مشغول به نظر برسید، آنها احساس می کنند که نادیده گرفته شده اند و فرقی ندارد که شما چه چیزی بگویید. وقتی برای گذراندن با کودکانتان تنظیم کنید.

  1. به آنها حق شنیده شدن بدهید.

با کودکان خود زمانی که خیلی کوچک هستند شروع به صحبت کنید و با آنها در مورد انواع موضوعات صحبت کنید. به ایده ها و مشکلات آنها گوش فرادهید.

  1. نظم همراه با عشق

همه کودکان به راهنمایی و نظم و ترتیب نیاز دارند، نه به عنوان تنبیه بلکه برای مقرر کردن محدودیت های منطقی و کمک به کودکان برای یادگیری از پیامدهای طبیعی و منطقی. پدرانی که در آرامش، عدالت، و رفتاری بدون خشونت نظم اعمال می کنند، عشق و علاقه شان را به کودک خود نشان می دهند.

  1. یک الگو باشید

پدران الگو هستند، خواه این را تشخیص بدهند یا نه. یک دختر با پدری که عاشقش است، با علم به اینکه مستحق این است که با احترام با او برخورد شود، بزرگ می شود. پدران با نشان دادن صداقت، انسانیت و مسئولیت پذیری به پسران خود یاد دهند که چه چیزی در زندگی مهم است.

  1. یک معلم باشید

پدری که به کودکان در مورد درست و غلط یاد می دهند و آنها را تشویق به بهترین تلاششان می کنند، خواهد دید که چگونه کودکانش تصمیم های خوبی در آینده می گیرند. پدران متعهد از نمونه های روزمره برای آموزش دروس پایه ی زندگی استفاده می کنند.

  1. به عنوان خانواده در کنار یکدیگر غذا بخورید

اشتراک گذاری یک وعده ی غذایی می تواند بخش مهمی از زندگی خانوادگی سالم باشد. این به کودکان شانس صحبت در مورد آنچه که می خواهند انجام دهند و همچنین زمان خوبی برای پدران است تا گوش دهند و نصیحت های لازمه را بدهند.

  1. برای کودک خود مطلب بخوانید

شروع کنید به خواندن برای کودکان خود زمانی که خیلی کم سال هستند. ایجاد عشق به خواندن یکی از بهترین روش ها برای اطمینان یافتن از این موضوع است که آنها رشد فردی و کاری در تمام طول عمر خواهند داشت.

  1. از عطوفت نشان دهید

کودکان به امنیت نیاز دارند که از دانستن این که آنها مورد خواسته، مورد پذیرش و مورد علاقه ی خانواده شان هستند، ایجاد می شود. نشان دادن مهر و محبت هر روز، بهترین راه برای این است که به آنها اجازه دهید بدانند که شما به آنها عشق می ورزید.

  1. بدانید که کار یک پدر هیچ وقت تمامی ندارد

حتی بعد از این که کودکان بزرگ سده و خانه را ترک می کنند، هنوز خواهان پدرشان به خاطر ذکاوتشان و نصیحت گرفتن هستند. پدری کردن مادام العمر است.

منبع: کودک و نوجوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *