تغذیه کودک

رژیم غذایی مناسب وزن کودک

برای کودکان، عادت های سالم به معنی وزن سالم می باشد

بچه ها نیازی به رژیم های غذایی زودگذر، برنامه های کاهش وزن خودسرانه و یا تمرین های شدید ندارند. چیزهای کوچکی وجود دارد که آن ها هر روز انجام می دهند که در نهایت بزرگترین تفاوت ها را ایجاد می کنند. با عادت های مناسب، می توانید فرزند خود را در وزن سالمی نگه دارید یا اگر اضافه وزن داشته باشد، به او کمک کنید.کلید این است که انتخاب های خوب برای تمام اعضای خانواده بخشی از زندگی شوند- که شامل والدین نیز می شود.

عادت سالم ۱: خوردن شام به عنوان یک خانواده.

تحقیقات نشان می دهد که خانواده هایی که با هم غذا می خورند اغلب رژیم غذایی بهتر و میزان چاقی کمتری دارند. چرا؟ وقتی در منزل آشپزی می کنید، منو غذا را کنترل می کنید، بنابراین برای همه خوردن غذای سالم ساده تر می شود. به علاوه، زمانی که بچه ها به تنهایی غذا می خورند – مخصوصا در مقابل تلویزیون- آن ها ممکن است به آنچه می خورند و مقدار آن توجه نکنند، و این باعث می شود که بیش از حد غذا بخورند.فرزند شما همیشه نمی تواند همه چیزهایی که در بشقاب او قرار داده اید را دوست داشته باشد، اما شما تهیه مواد مغذی را متوقف نکنید.هرچه بیشتر بچه ها شما و سایر اعضای خانواده را می بینند که غذای خاصی را می خورند، بیشتر احتمال دارد که آن را امتحان کنند. سرو و لذت بردن از آن کلم بروکلی را حفظ کنید، و او زودتر از آنچه فکرش را کنید سر میز خواهد بود.

برای مطالعه بیشتر:

رژیم غذایی سالم برای کودکان

دستورالعمل هایی برای بهبود رژیم غذایی کودکان

عادت سالم ۲: صفحه های نمایش را خاموش کنید

وقتی بچه ها زمان زیادی را به تماشای تلویزیون می گذرانند، بازی ویدئویی انجام می دهند یا با تلفن همراهشان کار می کنند، به جای کار سالمتری مانند فعالیت بدنی یا خواب مناسب، دارند ان کارها را انجام می دهند. آکادمی پزشکان کودک آمریکایی توصیه می کند بچه های ۲ ساله و بزرگتر، خارج از زمان انجام تکالیف نباید بیش از ۲ ساعت زمان در روز برای کار با صفحه نمایش بگذارند. و کودکانی که کمتر از ۲ سال دارند نباید هیچ زمانی را برای کار با صفحه نمایش های مختلف داشته باشند. برای کمک به کاهش آن، روی آنچه که بچه ها نمی توانند انجام دهند تمرکز نکنید بلکه بر آنچه که می توانند انجام دهند تمرکز کنید. به عنوان مثال، اصلا اشاره ای به تلویزیون دیدن بعد از مدرسه او نکنید.

در عوض، لیستی از فعالیت هایی که می توانند هنگام برگشت به خانه انجام دهند را تهیه کنید، مانند رقصیدن با موسیقی، بازی در حیاط، دوچرخه سواری، و یا کمک به پخت شام.

سپس، اجازه دهید که آن ها چیزی را از آن لیست انتخاب کنند. بهترین راه کمک به کودک برای استفاده کمتر از صفحه نمایش این است که شما نیز زمان استفاده خود از تلفن، کامپیوتر و یا تلویزیون را محدود کنید. به جای آن رهبر بازی اعضای خانواده در خارج خانه باشید.

عادت سالم ۳: استفاده از گام شمار برای واداشتن همه به حرکت.

این کار خیلی خوبی نیست تا تقاضا کنید فرزندتان ورزش کند. بجای آن الهام بخش کل خانواده برای حرکت بیشتر باشید.

یک ترفند: به هر عضو خانواده یک گام شمار یا ردیاب فعالیت بدهید. هنگامی که یک بچه شروع به پیگیری تعداد قدم های برداشته شده خود می کند، بسیار طبیعی است که بیشتر بخواهد قدم بردارد. در پایان روز، همه می توانند اعداد خود را مقایسه کنند و پیشرفت خود را روی نمودار ببینند.

برخی از برنامه های گوشی های هوشمند برای بچه ها، مانند Move2Draw، ردیابی فعالیت را به یک بازی تبدیل می کنند، که می تواند برای آن ها حتی سرگرم کننده نیز باشد. فرزند شما باید چند قدم بردارد؟ در حالی که عدد هدف بسیاری از بزرگسالان ۱۰،۰۰۰قدم در روز است، هدف بچه ها باید بالاتر باشد.یک مطالعه نشان داد که برای کودکان سنین ۶ تا ۱۲ سال یک هدف سالم ۱۲۰۰۰ گام در روز برای دختران و ۱۵،۰۰۰ گام در روز برای پسران بود.این مقدار ممکن است زیاد به نظر برسد، اما بچه ها به طور طبیعی بیشتر از بزرگسالان حرکت می کنند. گام های کودک بسیار کوتاه است، به طوری که آن ها تا انجایی که شما پیاده روی می کنید نمی رسند.به آرامی شروع کنید، و آن را سرگرم کننده کنید! شما مجبور نیستید همه را وادار به پیاده روی در محله خود کنید. در عوض، برای یک بازی فوتبال در حیاط خلوت یا یک کوه نوردی خانوادگی تیم سازی کنید.

عادت سالم ۴: انتخاب تنقلات هوشمندانه را آسان کنید.

اگر یخچال و کابینت های شما با مواد مغذی پر شده باشد، مجبور نیستید نگران جلوگیری بچه ها از خوردن غذای ناسالم باشید.در فروشگاه مواد غذایی، فقط غذاهایی را بخرید که می خواهید فرزندتان بخورد. چیپس ها، آب نبات و نوشابه را با گزینه های بهتری مانند کراکرهای غلات، میوه های تازه یا یخ زده و شیر تعویض کنید.در خانه، کاری کنید که پیداکردن میوه ها و سبزیجات برش خورده، آبمیوه و پنیر و کراکرها برای بچه ها آسان باشد.

عادت سالم ۵: زمان خواب را معین کنید.

بچه های خسته بدخلق هستند. و برای آن ها سخت تر است که برای انتخاب های خوب در طول روز انرژی صرف کنند، مانند ورزش یا انتخاب آب به جای نوشابه. ممکن است خواب شب برای نوجوانان سخت تر شود. در بلوغ، ساعت بدن آن ها تنظیم مجدد می شود، و آن ها دیر به خواب می روند. از آنجا که دبیرستان صبح خیلی زود شروع می شود، بسیاری از نوجوانان به طور مداوم از خواب محروم هستند، که باعث افزایش خطر ابتلا به افزایش وزن و سایر مشکلات سلامتی می شود. خواب را در خانه خود یک اولویت قرار دهید. همه را به یک روال خواب مقید کنید، حتی در تعطیلات آخر هفته. حدود یک ساعت قبل از خواب، تلویزیون، تلفن، کامپیوتر و بازی های ویدئویی را خاموش کنید. بچه ها را وادار به انجام کارهایی کنید تا به آرام شدن آن ها کمک کند. فراموش نکنید که چشم بسته نیز برای سلامتی شما خوب است. با تعهد به یک روال معمول خواب برای خودتان، مثال خوبی برای کودکان باشید.

عادت سالم ۶: ثابت قدم باشید.

مهمترین راه برای کمک به خانواده برای پایبندی به عادت های خوب این است که به برنامه خود عمل کنید. در مورد غذاهایی که در خانه دارید، در مورد ورزش خانوادگی، و در مورد زمان خواب، همیشه ثابت قدم باشید.اگر شما انجام دهد، بچه هایتانیا احتمال بیشتری  در درازمدت آن را می پذیرند. اگر شما

تردید کنید، آن ها احتمال بیشتری دارد که به بحث و مجادله بپردازند. با استقامت، شما به آن ها کمک می کنید عادات سالم را به آغوش بکشند، و این به آنها برای بقیه زندگی شان کمک خواهد کرد.

منبع: کودک و نوجوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *