کودک هشت ساله

فرزندپروری کودک هشت ساله

 

کودک ۸ ساله خردمند شما

این حقیقت که زمان پرواز میکند در زندگی کودکان ۸ ساله تجلی می یابد. با گذشت چند سال، ناگهان فرزند کوچک شما به یک فردکوچک قابل اطمینان تبدیل میشود. درحالیکه این رشد معجزه آسا می تواند از دیدگاه والدین شگفت انگیز باشد، این سن، پر از حادثه و نقاط عطف برای کودک شما است. به عنوان پدر یا مادر زمانی که شما می فهمید که از نظر رشد و تکامل چه اتفاقی در حال روی دادن است، برای تعامل با کودک خود بهتر مجهز می شوید.

همانند بیشتر سال های کودکی، این سن پر از رشد و تحول است. کودکان ممکن است بخواهند تا ساعت خواب خود را کمی به تاخیر بیندازند ولی انها هنوز به ۸ تا ۱۰ ساعت خواب احتیاج دارند ( اگر چه انها خلاف این فکر می کنند). تغذیه بی نهایت مهم است، زیرا اضافه وزن می تواند از مصرف افراطی شکر و نشاسته ایجاد شود.

مطالب مرتبط با هشت سالگی: رشد کودک هشت ساله شما

بر این اساس، حالا زمان بسیار خوبی است تا به کودک خود درباره تصمیم گیری عاقلانه در مورد غذا آموزش دهید. شما احتمالا متوجه خواهید شد که مهارتهای حرکتی پیشرفته در حال پدیدار شدن است مانند، پرتاب کردن، گرفتن و دیگر حرکات ورزشی.

با این حال تکذیب این حقیقت که کودک شما درحال تبدیل به شخصیت  مربوط به خودش است بسیار مشکل است ، شخصیتی  که  ممکن است فکر کند که می داند زندگی چطور جریان دارد.

پیشرفت اجتماعی

شما نمی توانید گسترش زندگی اجتماعی کودک ۸ ساله خود را تکذیب کنید. او اختلاف بین دوستی و اشنایی را درک کند و یاد  می گیرد که چطور با هرکدام تعامل داشته باشد. تقویم فعالیتهایش به سرعت پر می شود که به معنی تعهدات زمانی بیشتر برای شما و فرصت های بیشتری برای ارتباط با دنیای بیرون برای اوست. بلوغ کودک شما بوسیله تواناییش برای بیان نظراتش درباره انواع موضوعات، کنترل احساسات و تشخیص اختلاف بین محاوره درونی  و یک تجربه بیرونی، ثابت می شود.

مطالب بیشتر در مورد کودک هشت ساله: نقاط عطف رشدی در سن ۸ سالگی

نکات فرزند پروری

دکتر رابین مک کای، متخصص درمان شناسی دانشگاه آریزونا و متخصص رشد کودکان و نوجوانان، نکات زیر را برای والدین کودکان ۸ ساله ارائه داده است:

  • توانایی کودک ۸ ساله برای تشخیص و حس مفاهیم انتزاعی در حال بهبود است، فکر او را با پرسیدن سوال تقویت کنید که اینکار به او کمک می کند تا نظراتش را با مهارت توضیح دهد.
  • شبکه های اجتماعی برای کودکان در این سن بسیار مهم می شوند. یک آگاهی بیشینه وجود دارد از اینکه روی چه کسی حساب کند و روی چه کسی حساب باز نکند. این دوره یک زمان بسیار مناسب برای والدین است تا پذیرش و مهربانی نسبت به همه کودکان علی رغم ظاهر و ویژگی هایشان را، مدل سازی کنند.
  • متمرکز شدن روی نقاط قوت، استعداد و تواناییها، به تقویت اعتماد به نفس آنها کمک می کند. با توجه کردن به داشته های فرزندان، والدین میتوانند به پرورش عشق و مهربانی در فرزند در حال رشد کمک کنند.

منبع:مشاورکو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *