کودک و بازی

کودک و بازی و دیگر هیچ…!

بارها در همین سایت به اهمیت بازی کردن برای کودکان اشاره کردیم، و بر اهمیت یادگیری و جنبه های سازنده آن تاکید کردیم. برخی از این دسته مقالات عبارتند از:

بازی درمانی در کودکان: تکنیک ها، سرگرمی ها و فعالیت ها

خاک بازی و گل بازی برای کودک لازم است

تاثیر بازی درمانی بر کمرویی و خجالت در کودک

یادگیری و بازی کردن کودک ۱ تا ۲ سال

در این مقاله کوتاه نیز به برخی دیگر از نکات مهم در زمینه بازی اشاره کرده ایم. اگر کودکان در حال بازی کردن باشند احتمال کمتری دارد که ریموت تلویزیون را در کیف پنهان کنند یا با خواهر و برادر خود درگیر شوند! اگر شما خواسته های زیادی را در یک محدوده زمانی کوتاه دارید فعالیتی را ترتیب دهید که باآن در کمترین زمان بیشترین بازده را داشته باشید.

بازی حیاتی و لذت بخش است و کودکان می توانند از آن چیزهای زیادی بیاموزند. کودکان برای بازی کردن با خود، دیگران و والدین خود به زمان نیاز دارند، به شرطی که بی خطر و با امنیت بازی کنند.

چند ایده برای بازی ممکن است مفید باشد:

  • نقاشی، خط خطی کردن و رنگ آمیزی: کودکان از خلق کارهای هنری و خراب‌کاری لذت می برند!
  • آب بازی: آب پاشی با یک کاسه آب و دو فنجان یا یک جام پلاستیکی می تواند در سال های نخست برای خردسال شما نوعی سرگرمی باشد.
  • تجسم:برخی از اسباب بازی ها را دور بیندازیدو یک مهمانی چای، باغ وحش ساخته شده از اسباب بازی های جور واجور یا یک فروشگاه با برخی از محتویات قفسه های آشپزخانه خود را بساط کنید؛ زمینه تجسم بدون سازمان و خودکار او را فراهم کنید.
  • بازی را آسان کنید: سعی کنید یک جعبه از اسباب بازی ها و مداد رنگی ها را دم دست نگه دارید و خمیر بازی کنید و بیشتر زمان حمام را به بازی با یک جفت فنجان و اسفنج اختصاص دهید.
  • اواسط بازی به کودک بپیوندید: پس از آنکه شما همه چیز را ساده کردید پنج دقیقه را صرف سرک کشیدن در کارهایی که کودک در حال انجام دادن است کنید، به آنها نشان دهید این کاری که در حال انجام دادنش هستند مهم است.

منبع:مشاورکو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *