بازی های تقویت اعتماد به نفس

بازی های تقویت اعتماد به نفس ۳

ارسال سفارشی

این بازی یک تجربه مثبتی را از یک وضعیت شغلی برای بچه ها فراهم می آورد و باعث می شود که او حس کند مانند پدر و مادرش شغلی دارد.

وسایل مورد نیاز:

هیچ وسیله ای لازم نیست.

نحوه انجام بازی:

بچه ها به صورت یک دایره جمع شوند و همه آنها شماره گذاری می شوند. سپس یکی از  آن بچه ها در وسط دایره می ایستد.

۲ صندلی را در مرکز دایره بگذارید، صندلی ها هم شماره گذاری شوند. یک بچه ای انتخاب می شود تا در مرکز گروه بایستد. او می گوید: سلام من پست چی ام. اسم من ……. و برای شماره…….. و شماره…… نامه دارم. آن ۲ بچه باید بلند شده و سعی کنند که سریع جایشان را با هم تعویض کنند.. در همین موقع پستچی نیز تلاش می کند که بر روی یکی از صندلی های خالی بنشیند. اکنون بچه ای که یک صندلی خالی برای نشستن پیدا نکرده است، باید به وسط گروه آمده و نقش یک پستچی را بازی کند.

پیشنهاد:

بچه ای را که روی صندلی بنشیند، حتما باید شماره ی صندلی مربوط به خودش را بداند. شما همانند یک راهنما باید به این مسأله دقت بکنید.

نام های جدید

بچه ها از نو و شاد بودن این بازیها لذت می برند. این بازی بر احساس ارزشمند بودن تأکید می کند و خودارزشی را درون بچه ها تقویت می کند.

ابزارهای مورد نیاز:

  • لیستی از فرم های گوناگون صدای آدم ها در وضعیت های مختلف تهیه کنید. مثلا، حالت صدای شما هنگامی که چند میلیون پول را برنده شدید، صدای شما در زمانی که در یک استخر آب یخ افتاده اید، یا هنگامی که در اتاق کوچک احساس خفگی دارید و یا زمانی که یک سیب زمینی گرم در دهانتان قرار داده اید. برای انجام این بازی به چشم بندی نیز نیاز است.

نحوه انجام بازی:

در ابتدا فضای اتاق را برای شروع بازی مناسب کنید. به این نحو که از بچه ها بخواهید همان طور که به حالت دایره نشسته اند، یک بار اسم خود را تا حد ممکن زود اعلام کنند. بعد براساس لیست یکی از حالت های ممکن برای صدا را انتخاب نمایید و از بچه ها درخواست کنید به نوبه با همان سرعت بار دیگر اسم خود را تکرار بکنند وحالا این تمرین را با صدای گوناگون برای چند بار تکرار کنند.

یکی از این بچه ها را انتخاب بکنید و چشم بند را به او دهید و از آن بچه بخواهید که آن را به چشم خود بگذارد. او باید در وسط دایره قرار گیرد. بعد یکی از فرم های صداهای تمرین شده را هم انتخاب بکنید. از کودکان درخواست کنید که هر زمان که وقتشان شد با آن لحن و حالت صدای مربوطه حرف بزنند. بچه ها باید حتما به صورت یک دایره بنشینند. بچه چشم بسته در مرکز دایره به صورت دایره وار شروع به راه رفتن نماید. هر وقت که شما بگویید (ایست) همه بایستند، آن زمان نوبه بچه ای هست که چشم بند دارد که جلو برود و یکی از بچه ها را انتخاب نماید. آن بچه از بچه ای که چشم بند دارد سوال کند اسم من چیست؟ اگر او قادر باشد درست جواب دهد باید جای خود را با بچه دیگر عوض نماید. در غیر این حالت همان بچه خودش در وسط دایره قرار بگیرد و به سوی بچه های دیگری حرکت بکند تا وقتی که بتواند اسم یکی از بچه ها را به درستی حدس بزند.

در این بازی ها از شروع می توانید از بچه ها درخواست کنید که اسم های متفاوت به غیر از اسم اصلی را برای خود شان انتخاب کنند.

پیشنهاد:

پیش از این که بچه ها بازی را با یافتن اسم های جدیدشان شروع بکنند، به آن ها یادآوری نمایید که انتخاب اسم بد یا منفی درون گروه ممنوع هست، چرا که اسم می تواند باعث رضایت مندی و یا عدم رضایت مندی بچه ها نسبت به خودشان شود. همچنین این امکان را به آن ها و شما می دهد که بدانید در صورتیکه اسم شان را خودشان انتخاب نمایند، چه حسی داشتند و انتخاب شان چه اسمی بود؟

بازی های اعتماد به نفس ۱

بازی های اعتماد به نفس

منبع:سامانه پرسش و پاسخ مشاور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *