ترمیم دلبستگی ناایمن

ترمیم دلبستگی ناایمن

در مقالات قبلی این سایت نکاتی در مورد دلبستگی ناایمن و راه های کمک به بهبود آن مطالعه کردید. در این مقاله نیز در ادامه بحث های گفته شده راه های دیگری برای ترمیم دلبستگی ناایمن ذکر شده اند.

ترمیم دلبستگی ناایمن از طریق کمک به ایجاد حس محبت در کودک خود

کودکی که در اوایل زندگی اش پیوندی نداشته است اوقات سختی را هنگام پذیرفتن محبت به ویژه محبت از طریق لفظ کلامی در پیش خواهد داشت. اما شما می توانید کمک کنید تا او پذیرفتن محبت را با گذشت زمان، ثبات و تکرار یاد بگیرد. حس اعتماد و امنیت از بارها و بارها مشاهده اعمال محبت آمیز، شنیدن عبارات دلگرم کننده و احساس آرامش نشأت می گیرد.

چیزهای خوبی که به کودک شما حس خوبی می دهند را پیدا کنید. در صورت امکان محبت به کودک خود را از طریق تکان دادن، نوازش کردن و در آغوش گرفتن نشان دهید؛ ابرازهای دلبستگی که او از اول از آنها محروم بوده است. اما همواره آنچه به کودک احساس امنیت می دهد و برایش خوب است را محترم بدانید. در مواردی که سابقه تروما و سوءاستفاده های قبلی وجود دارد شما ممکن است بسیار کند پیش روید زیرا کودک ممکن است در برابر لمس فیزیکی مقاومت زیادی از خود نشان دهد.

بیشتر بخوانید: علائم و نشانه های مشکلات دلبستگی در کودک

سن هیجانی کودک را در نظر بگیرید. کودکان دارای اختلالات دلبستگی اغلب مانند کودکان کوچکتر هم به لحاظ اجتماعی و هم هیجانی رفتار می کنند. ممکن است نیاز باشد آنها با استفاده از روش های غیرکلامی آرامبخش و دلگرم کننده درمان کنید گویی آنها کوچکتر شدند.

به کودک خود کمک کنید تا هیجان ها و ابرزهایی که نیاز دارد را بازشناسی کند. کودکان دارای اختلالات دلبستگی ممکن است اینکه چه احساسی دارند یا چگونه به آنچه آنها نیاز دارند را درخواست کنند آگاه نباشند. این ایده که همه احساسات بسیار خوب هستند را تقویت کنید و به آنها روش های سالمی برای بیان هیجان های خود را نشان دهید.

به کودک خود گوش دهید و با او صحبت و بازی کنید زمان هایی که می توانید به کودک خود توجه کامل و متمرکز داشته باشید را گسترش دهید، طوری که به او احساس آرامش بدهید. این کار ممکن است سخت به نظر برسد که همه چیز با هم کم شود، حواسپرت کننده ها از زندگی حذف شوند و فقط و تنها یک لحظه برای با هم بودن در نظر گرفته شود، اما کمیت و کیفیت با هم، فرصت بیشتری برای کودک شما فراهم می کنند تا با شما صمیمی شود و حس کند که شما به او توجه و مراقبت متمرکز دارید.

نکاتی برای حمایت از سلامت کودک خود

عادات خوردن، خوابیدن و ورزش کردن همواره مهم می باشند اما آنها در کودکان دارای مسائل دلبستگی اهمیت بسیار بیشتری دارند. عادات سبک زندگی سالم می توانند روشی درکاهش سطوح استرس کودک شما و متعادل کردن نوسانات خلقی باشند. زمانی که کودک دارای اختلالات دلبستگی آرام، با انرژی و خوشحال هستند اداره کردن چالش های زندگی برای آنها آسانتر خواهد بود.

رژیم غذایی. مراقب کودک خود باشید که رژیم غذایی سرشار از همه حبوبات، میوه ها، سبزیجات  و پروتئین های گرم را بخورد. اما او را توجیه کنید که مصرف قند را حذف کند و میزان زیادی از غذاهای مفید مانند ماهی، تخم کتان، اوکادوها و روغن زیتون برای سلامت بهینه مغز در برنامه غذایی خود بگنجاند.

خواب. اگر کودک شما در طی روز خسته می شود پس تمرکز بر یادگیری چیزهای جدید سخت تر است. یک برنامه خواب(زمان خواب و بیداری) با ثبات برای آنها تنظیم کنید.

ورزش. ورزش یا هر گونه فعالیت فیزیکی می تواند پادزهر خوبی بر علیه استرس، ناکامی،تحت کنترل درآوردن هیجان ها و نیز تحریک آندروفین برای ایجاد حس خوب در کودک باشد. فعالیت فیزیکی به ویژه برای کنترل خشم کودک مهم است. اگر کودک شما ذاتاً فعال نیست سعی کنید کلاس ها یا ورزش های مختلف و جذاب را برای کودک خود بیابید. هریک از چیزهایی مانند غذا، استراحت و ورزش می توانند  بین روز بد و خوب در یک کودک دارای اختلال دلبستگی تمایز ایجاد کنند. این اصول تضمین می کنند که مغز کودک سالم خواهد بود و در نتیجه برای ارتباط آماده است.

منبع:تریبون آزاد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *