رشد اجتماعی در ابتدای دو سالگی

رشد اجتماعی کودک در ابتدای دو سالگی

 

 

از ابتدای تولد تا دو سالگی، کودک شما صفاتی را از خود نشان می دهد که هنوز ساده به نظر می رسند، به دلایل مختلفی، شما را هیجان زده می کند و به شما احساس غرور دست می دهد. این اتفاق طبیعی است. به عبارتی، رشته رشد در روانشناسی با دانستن اینکه چه فرایند روحی و رفتاری در حال تغییر و رخ دادن است زیاد نمی توانست لذت بخش باشد. در حالی که مغز کودک شما به لحاظ اجتماعی رشد می کند، شما باید به یاد داشته باشید که عکس العمل های و فعالیت های شما چه نقش مهمی در سرعت رشد کودک بازی می کند.

کودک شما مثل آینه است

در حالی که رشد اجتماعی کودک در ابتدای دوسالگی اتفاق می افتد این فرایند باید تحت نظارت باشد، برخی از مهمترین فرایندهای رشد اجتماعی  واکنش در مقابل تغییرات رفتاری کودک می باشد این مسئله در روند رشد کودک بسیار مهم است.یک نوع واضح و روشن از رشد اجتماعی فرایند روانی است که کودک از دیگران دریافت می کند، این مسئله تشخیص ارتباط کودک با والدین را توصیف می کند. روانشناسان فرایند دریافت رابطه ی اجتماعی را به چهار دسته طبقه بندی می کنند: امنیت، اشتیاق، اجتناب، و آشفتگی. والدین  بسته به اینکه چه واکنشی در مقابل کودکشان دارند، کنترل زیادی بر روی دریافتی های کودکشان دارند.

با توجه زیادی و نگرانی زیاد ممکن است کودک «مضطرب» شود، و با زمانی که والدین بلافاصله به او در کنار او حاضر نمی شوند کودک دچار اضطراب می شود.

تقلید کردن از شما به مانند یک بزرگسال

والدین نوجوان تمایل بیشتری دارند که فرزندشان فعالیت های رسمی اجتماعی یا مطالعه را به جای بازی کردن انجام دهد، ولی برای کودکان زیر دوسال، بازی کردن سریع ترین راه برای دستیبابی به مهارت های اجتماعی است که برای آینده ی کودک کارآمد می باشد. در یک سالگی، کودکان ظرفیت شناختی را دارا می باشند که درگیر بازی های وانمودی شوند، آنها با تقلید از بزرگسالان کارهایی را انجام می دهند که بزرگسالان انجام می دهند، مانند قرار دادن چیزها، درست کردن چیزها یا رفتن به خرید. با وانمود کردن، کودکان تمرین می کنند که با تصور کردن کارهای بزرگسالان را انجام دهند، و چرخه ی رشد بیولوژیکی و اجتماعی به وجود بیاید.

ابزارهای اجتماعی ذخیره شده

اجتماع بدون ارتباط نمی تواند وجود داشته باشد. در حالی که در ابتدا کودک شما توانایی زبانی کودک دو ساله را دارا نیست کودک شما روند رشد سریعی را پشت سر می گذارد. به دلیل رشد سریع مغز کودک شما توانایی های زبانی کودک گسترش یافته و می تواند از صداهای آوایی که از مادرش دریافت می کند می تواند قواعد گرامی پایه را ذخیره سازی کند. فراتر از فرایند زبانی بسته به چیزهایی که از والدینش می شنود رشد می کند. در صورتی که کودک بیشتر در معرض تنوع ساختار زبانی مانند صداها و کلمات قرار گیرد کودک با سرعت بیشتری در این ابزار اجتماعی مهارت پیدا می کند.

بخش های مغز و سیستم مغزی

بخش بزرگی از توانایی هایی که ما دریافت می کنیم با توجه به توانایی های الگوی مغز می باشد. الگوهای به رسمیت شناخته، یا توانایی اثر مناسب با توجه به تقسیم بندی ها، در حدود یک سالگی کودک شروع می شود. در این زمان، کودکان می توانند موضوعات یکسان را با یکدگیر مطابقت دهند. به تدریج، او می تواند گروه بندی و تقسیم بندی موضوعات یکسان را یاد بگیرد، تقسیم بندی هایی مانند حیوانات و رنگ ها. همانطور که پایه ی اجتماع بر گروه بندی می باشد و مکالمات متفاوت در رابطه با گروه های متفاوت تشخیص داده می شود، این مهارت برای رشد اجتماعی حیاتی است. یکی از اولین مثال هایی که در این رابطه می توان مطرح کردن این است که کودک می تواند کودکان را از بزرگسالان تشخیص دهد.

منبع:مشاورانه

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *