آموزش جنسی به کودک

۱۵ فواید آموزش جنسی به کودک و نوجوان

آموزش جنسی به کودک و نوجوان نه تنها به کودکان اطلاعاتی در مورد سلامت جنسی می‌دهد، بلکه به دانش‌آموزان کمک می‌کند یاد بگیرند که چگونه باید با دیگران و خودشان رفتار کنند. این می تواند با کمک به آن ها در ایجاد روابط سالم با دیگران و همچنین محافظت از خود در برابر بیماری های مقاربتی (STD) مفید باشد.

آموزش مسائل جنسیتی به کودکان

موارد زیر باید به کودکان آموزش داده شود تا در مورد مسائل جنسی اطلاع کافی را به دست بیاورند:

  • چگونه می توان تشخیص داد که با چه بزرگسالانی می توانند در مورد بدن، لمس و احساسات خود صحبت کنند.
  • چگونه احساسات خود را شناسایی و مدیریت کنند.
  • نام اعضای بدن مرد و زن و آنچه انجام می دهند.
  • کدام قسمت های بدن خصوصی و عمومی است.
  • در مورد رفتارها و مکان های عمومی و خصوصی اطلاع یابند.
  • انواع مختلف لمس و قوانین مربوط به لمس را یاد بگیرند که هرکسی چقدر می تواند به آن ها نزدیک شود.

آموزش جنسی به کودک و نوجوان

۱.آموزش جنسی کمک می کند تا بفهمید چه چیزی طبیعی است

نوجوانان هنگام رسیدن به بلوغ با مشکلات سختی روبرو می شوند. آن ها اغلب چیزهای خاصی را به عنوان غیر طبیعی اشتباه می گیرند. نوجوانان و کودک باید بپذیرند که بدن آن ها در حال تغییر است، آموزش جنسی به کودک نیز به آموزش و افزایش آگاهی آن ها کمک می کند.

۲.آموزش جنسی مسائل بهداشتی را برجسته می کند

با افزایش سن، تمیز نگه داشتن بدن اهمیت بیشتری پیدا می کند. آموزش جنسی به کودک اطلاعات ضروری در مورد اینکه چگونه افراد می توانند بهداشت خود را حفظ کنند ارائه می دهد.

تمام والدین نمی توانند این روش ها را به فرزندان خود آموزش دهند. صحبت کردن در مورد این موضوعات با کودکان ممکن است خجالت آور باشد. از سوی دیگر، برخی از والدین از هیچ گونه احتیاط خاصی برای آموزش بهداشت به فرزندان خود آگاه نیستند.

مدارس می توانند مربیان شایسته را جذب کنند. معلمان با توانایی های مناسب می توانند به دانش آموزان در یادگیری بیشتر و شفافیت در مورد بدن خود کمک کنند.

۳. آموزش جنسی می تواند به آگاهی از عفونت ها کمک کند

هر کودکی باید از عفونت هایی که از طریق تماس جنسی سرایت می کند آگاه باشد. هرچه بیشتر در مورد آن بدانید، خطر کمتری وجود دارد که به خودتان یا دیگران آسیب برساند.

سلامتی در اولویت است. همه باید در مورد بیماری های مقاربتی و رفتارهای جنسی خطرناک کودکان (STD) بدانند. آموزش جنسی به کودک، او را تشویق می کند تا در صورت عدم اطمینان در مورد هر یک از این مسائل صحبت کنند و سؤال بپرسند.

 آموزش جنسی به کودک

۴.آموزش جنسی می تواند رفتار فرد را شکل دهد

صحبت کردن در مورد مسائل مربوط به جنسی با کوچک تر ها تابو نیست. اما نباید فراموش کنیم که این امر ضروری است زیرا در نهایت بر رفتار فرد تأثیر می گذارد.

رفتار اخلاقی والدین بر فرزندان تأثیر بسزایی دارد. مدارس باید جوانان را تشویق کنند تا در بحث یا پرس و جو درباره چنین موضوعاتی احساس راحتی کنند.

بسیاری از مسائلی که امروزه نوجوانان با آن مواجه هستند نتیجه فقدان راهنمایی والدین است. نباید چیزی بیش از یک اتفاق عادی تلقی شود.

آموزش جنسی به کودک باعث می شود تا متوجه شوند که چگونه تغییرات خلقی و هورمون های آن ها در طول زمان تغییر می کند. همچنین عادات سالم را آموزش می دهد تا از انرژی به شیوه ای مثبت استفاده کنید.

۵. آموزش جنسی به کودکانی کمک می کند تا چگونه با دیگران رفتار کنند

فراتر از درس های آموزش جنسی، کودکان می آموزند که بدون توجه به جنسیت یا سن خود چگونه باید با دیگران رفتار کنند . آن ها می دانند در مواجهه با موقعیت های ناراحت کننده چه باید بکنند.

دروس به روشی ارائه می شود که بچه ها بتوانند به راحتی آن ها را درک کنند و در مورد خود و نحوه رفتارشان بیشتر می آموزند. آموزش جنسی به کودک کمک می‌کند وقتی وارد این مرحله از زندگی می‌شوند، بهتر بفهمند و انتخاب‌های درستی داشته باشند .

۶.آموزش جنسی به کودک، آداب مسئولیت پذیری را آموزش می دهد

آموزش جنسی به کودک آداب مسئولیت پذیری را می آموزد. همچنین آن ها را قادر می سازد تا با مسائل شخصی به روشی بالغانه و بدون خجالت برخورد کنند.

این می تواند به بچه ها کمک کند رفتار مناسب را برای همه موقعیت ها بیاموزند تا از موقعیت های غیرمنتظره ای که واقعاً می تواند برای آن ها یا هر کس دیگری آزاردهنده باشد اجتناب کنند.

همچنین در را برای گفتگو بین اعضای خانواده، والدین و فرزندان باز می کند. می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که پاسخ مناسب به نگرانی های آن ها در مورد مسائل زندگی چیست.

۷.آموزش جنسی اطلاعاتی در مورد رضایت ارائه می دهد

این امر باعث میشود که آن ها راحت تر از فعالیت‌ هایی که دیگر نمیخواهند در آن شرکت کنند کنار بکشند.

وقتی بیشتر در مورد رابطه جنسی و تاثیر آن بر بدنتان بدانید، نسبت به خودتان اطمینان بیشتری خواهید داشت. این به کودکان کمک می کند تا در مواجهه با موقعیت های جنسی که برای سن آنها مناسب نیست، انتخاب درستی داشته باشند.

۸. آموزش جنسی رفتارهای پرخطر را منع می کند

آموزش جنسی به دانش آموزان آن ها را از انجام رفتارهای پرخطر، مانند استفاده از سوزن مشترک یا رابطه جنسی محافظت نشده، که می تواند منجر به عفونت های جدی و حتی مرگ شود، منع می کند.

بر اساس نظرسنجی نظارت بر رفتار ریسکی جوانان در سال ۲۰۱۵، نسبت دانش‌آموزان دبیرستانی که در فعالیت‌های جنسی شرکت داشتند، ۴۱ درصد بود.

آموزش جنسی اطلاعاتی را ارائه می دهد که به عنوان محافظ در برابر خطرات رابطه جنسی محافظت نشده عمل می کند. همچنین به دانش‌آموزان می‌آموزد که چگونه در برابر فشار همسالان مقاومت کنند و از موقعیت‌هایی که ممکن است برای انجام کاری که ممکن است سلامتی آن ها را به خطر می‌اندازد اجتناب کنند.

پیشنهاد مشاور: علائم بیش فعالی نوجوانان

۹.آموزش جنسی ایمنی را برای همه ایجاد می کند

اگر مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اید یا خشونت جنسی را تجربه کرده اید، باید بلافاصله حادثه را به یک بزرگسال مورد اعتماد گزارش دهید. این کار باعث می شود افراد راحت تر با تجربیات خود کنار بیایند و بتوانند در  صورت نیاز کمک لازم را دریافت کنند.

درس‌های پیشگیری به آن‌ها می‌آموزد که چگونه از خود در برابر عفونت‌ها محافظت کرده و از سوء استفاده دیگران اجتناب کنند.

۱۰. فرزند شما نسبت به جنسیت خود احساس خوبی خواهد داشت.

این آموزش باعث می شود که فرزند شما اطلاعات بیش تری در مورد جنسیت خود به دست آورده و راحت تر با مشکلات آن کنار بیاید و حس بهتری نسبت به خودش داشته باشد.

پیشنهاد مشاور: علائم بلوغ در دختران| نشانه ها و رفتارهای جنسی که باید بدانید 

۱۱.تفاوت های فردی را قدردانی می کنند و می پذیرند.

بچه های من با پذیرفتن اینکه همه ما متفاوت و منحصر به فرد هستیم (از جمله خودشان) بزرگ می شوند! آموزش جنسی زمانی بسیار مفید است که آن ها متوجه تنوع اطراف خود در خانواده، دوستان و دنیای اطراف خود بشوند.

 آموزش جنسی به کودک

۱۲. ارتباط قوی تر

اگر بچه های من بتوانند در مورد رابطه جنسی با من صحبت کنند، به این معنی است که آن ها می دانند که می توانند در مورد هر چیزی با من صحبت کنند! از قلدری در مدرسه گرفته تا مهمانی ها و رابطه جنسی. هیچ موضوعی نباید برای آن ها خیلی شرم آور باشد.

۱۳. رفتار مناسب را درک می کنند

با آموزش جنسی بچه های من می دانند چه رفتاری مناسب است (مثلاً اینکه رئیس بدن خود هستند) و چه رفتاری مناسب نیست. برای پزشک خانواده اشکالی ندارد که به آلت تناسلی او نگاه کند (تا زمانی که مادر یا پدر آنجا هستند) اما برای یکی از اعضای خانواده یا فامیل اشکال دارد که به آلت تناسلی او نگاه کند.

۱۴.تغییرات فیزیکی و عاطفی را درک کرده و می پذیرند.

بچه های من از این واقعیت که بدنشان در حال تغییر است آگاه می شوند. آنها می دانند که بلوغ روزی اتفاق می افتد و بدنشان تغییر خواهد کرد و احساس متفاوتی خواهند داشت. آماده بودن باعث می شود ترس بسیار کمی را تجربه کنند. بلوغ در دختران سخت می باشد بنابراین حتما با آن ها در این مورد صحبت کنید.

۱۵. احتمال بیش تری دارد که آزار جنسی را اعلام کند.

والدین دوست دارند که اگر فرزندشان مورد آزار جنسی قرار گرفته است، از ان اطلاع بیابند. صمیمی بودن به این معناست که فرزندانم بدانند که می توانند هر چیزی را به من بگویند. و این شامل آزار جنسی نیز می شود.

آموزش مسائل جنسیتی به نوجوانان

۱.سخنرانی نکنید.

هنگام آموزش مسائل جنسیتی به نوجوانان، برای نوجوان خود سخنرانی نکنید و از فعالیت جنسی او جلوگیری نکنید. در عوض، با دقت گوش دهید. فشارها، نگرانی ها و چالش های او را درک کنید. اگر احساس کنند شنیده شده و درک می شوند، به احتمال زیاد به گفتگوهای باز ادامه خواهند داد و این خط ارتباطی را با شما حفظ خواهند کرد.

۲. از مشاور کمک بگیرید.

صحبت کردن با نوجوان در مورد مسائل جنسی و آموزش مسائل جنسیتی به نوجوانان بسیار دشوار می باشد زیرا سن نوجوان حساس بوده و معمولا علاقه ای ندارد با والدین خود در مورد این مسائل صحبت کند بنابراین توصیه می شود ه از مشاور کمک بگیرید نوجوان بهتر می تواند به حرف های مشاور گوش دهد.

۳. برای پاسخ به سوالات آماده باشید

نوجوان شما سوالات بسیار زیادی در مورد مسائل جنسی دارد که ممکن است نتوانید به درستی آن ها را توضیح بدهید در این صورت به هیچ عنوان دروغ نگویید یا حقیقت را عوض نکنید. از او زمان بخواهید با مشاور صحبت کنید یا کتاب هایی در این زمینه مطالعه کنید تا بتوانید به بهترین روش فرزند خود را تربیت کنید.

منبع: ۱۳ advantages of sex education

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *