نقاط عطف رشدی در سن 8 سالگی

نقاط عطف رشدی در سن ۸ سالگی

پیشرفت کودک: کودک ۸ ساله شما

تا سن ۸ سالگی، کودکان شروع به درک مکان خود در دنیا و پیشرفت علایق و نظرات قویتر خود می کنند. کودک شما از زبان تخصصی برای توصیف عقاید و تجربیات استفاده خواهد کرد و میتواند مکالمات بزرگسالان را انجام دهد. در همین زمان کودکان در این سن شروع می کنند به تصور کردن اینکه در موقعیت فرد دیگری چه احساسی دارند. انها ممکن است کمتر روی خود و بیشتر روی دیگران متمرکز باشند.

سن ۸ سالگی: پیشرفت فیزیکی

احتمالا شما متوجه خواهید شد که کودک هشت ساله شما بیشتر ناشی گریهای دوران کودکی خود را از دست میدهد و حرکاتش بهتر و کنترل شده تر می شود. مهارتهای حرکتی بزرگتر بوسیله افزایش استحکام در ماهیچه های بزرگ بازوها و پاها همراه بهبود می یابند و هم چنین استقامت، هماهنگی و زمان واکنش اصلاح می شوند. کودک شما اکنون می تواند کارهایی مثل تغییر جهت هنگام دویدن، پرتاب صحیح تر و پریدن و بالا رفتن را بهتر انجام دهد. در این سن کودکان از جست و خیز کردن مانند دنبال هم دویدن، کشتی و دعواهای ساختگی لذت می برند.

بیشتر بخوانید: رشد کودک هشت ساله شما

این پیشرفتهای فیزیکی همراه با پیشرفت در مهارتهای فیزیکی و شناختی به این معنی است که بسیاری از کودکان اکنون علاقه مند به ورزشهای تیمی سازمان یافته هستند.

تقریبا تمام کودکان ۸ ساله می توانند لباس بپوشند و دندانها و موهای خود را بدون کمک مسواک بزنند و شانه کنند. انها می توانند از بسیاری از تجهیزات آشپزخانه  و ابزارهای پایه مانند چکش و پیچ گوشتی به خوبی استفاده کنند. کودکان در این سن اغلب عاشق کمک در اشپزی هستند و جعبه ابزار کودکان ممکن است یکی از اسباب بازیهای محبوب باشد.

۸ سالگی: مهارهای شناختی و زبانی

کودک شما احتمالا در صحبت کردن روان است و از همه آواهای سخنرانی شامل ترکیب حروف بی صدا، جملات پیچیده با اشکالات گرامری کم و کنترل خوب روی سرعت، گام و حجم  استفاده میکند.

زبان به طور کلی مودبانه و شامل عبارتهایی مانند “لطفا” و “متشکرم” هنگام قدردانی است، اما ممکن است آنها تحت تاثیر همسالان و اصطلاحات عامیانه کوچه بازاری ، عادت به استفاده از برخی لغات بطور پنهانی از والدین خود کنند.

مطالب مرتبط: روانشناسی کودک ۸ سالگی

بازی ممکن است خلاقانه باشد. کودک شما در حال رشد توانایی برای فکر کردن درباره چندین چیز در یک زمان است و می تواند دستور العملهای پیچیده را دنبال کند و به یاد بیاورد. در این سن کودکان معمولا در خواندن و نوشتن با اعتماد به نفس هستند  و می توانند داستانهای ساده و انشاء هایی را بنویسند.

انها ممکن است موضوعات مورد علاقه ای در مدرسه داشته باشند و اغلب دوست دارند تا درباره چیزی که انها میخواهند درهنگام بزرگ شدن انجام دهند بحث کنند. درک انها از اعداد، زمان و فضا بهتر توسعه می یابد. انها بطور کلی تاریخ را می فهمند ، و می توانند روزهای هفته و ماهها را به ترتیب بخوانند، اعداد را برعکس بخوانند و کسرهای ساده را بفهمند.

 

منبع:مشاورانه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *