پدران هم می توانند مراقب کودک باشند

پدران هم می توانند مراقب کودک باشند

 پدرها هم می توانند مراقب اولیه کودک باشند! تیتر غیر معمولی به نظر می آید اما صحت دارد..

همواره مادران به عنوان مراقبین اولیه و اصلی کودکان شناخته شده اند اما بهتر است بدانید که پدران هم می توانند در خانواده هایی که مادر نان آور است و پدر خانه می ماند، سرپرست اولیه کودک باشند. به عنوان سرپرست اولیه کودک، مهم است که پدر نیز به اندازه مادر با کودک خود ارتباط عاطفی برقرار کند.

توانایی چند وظیفه ای بودن برای مراقبت از کودک لازم است که این کار برای پدر می تواند سخت تر باشد (اطلاعات درسرتاسر بخشی ازمغز زنان توسط قسمتی که به عنوان جسم پینه ای شناخته می شود جا به جا می شود، که وجود این بخش در مغز زنان به طور طبیعی این چند وظیفه ای بودن را برای آن ها ساده تر می کند). اگر چه، با مقداری تلاش بیشتر، پدران نیز می توانند به همین نتایج دست پیدا کنند.

مطالب مرتبط: راز ابر قهرمان بودن هر پدر

پدرانی که پرورش دهندگان اصلی نوزاد خود  هستند، می توانند فعالیت هایی را انجام دهند که شامل موارد زیر می باشد:

  • شیر دادن با بطری. پدر هنگامی که به کودک شیر می دهد و یا پوشک او را عوض می کند، با نگاه کردن به چشمان کودک، لبخند زدن و حرف زدن با او، می تواند دلبستگی خاصی با نوزاد خود تشکیل دهد.
  • برای کودک خود صحبت کنید، کتاب بخوانید و یا آواز بخوانید. حتی اگر کودکتان نمی تواند درک کند که شما چه می گویید، شنیدن صدای آرام بخش پدر پیام ایمنی و اطمینان را به او انتقال می دهد.
  • حرکات کودکتان را تقلید و دالی موشه بازی کنید.
  • صدا کودک تان را در سن صدا سازی آن ها تقلید کنید.
  • تا آنجایی که ممکن است کودک خود را لمس کنید و با او در ارتباط باشید. پدران در طول فعالیت های روزمره خود می توانند با استفاده از حامل کودک، کیسه و یا وسایل دیگر، نزدیک نوزاد بمانند.
  • به کودک اجازه دهید که تفاوت های حالات صورت پدرش را احساس کند.

پس از فردا بدون نگرانی به سر کار بروید و کودک خود را به پدرش بسپارید…

منبع:مرکزمشاوره ستاره ایرانیان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *