بازی با کودک 11 ساله

بازی با کودک ۱۱ ساله ✔️ بهترین پل ارتباطی والدین و کودک

بازی با کودک ۱۱ ساله در حال رشد و تغییر سریع هستند. آنها به سرعت در حال یادگیری و درک مفاهیم جدید هستند و همچنین علاقه زیادی به تعاملات اجتماعی دارند. بازی می تواند راهی عالی برای کودکان ۱۱ ساله برای یادگیری، رشد و سرگرم شدن باشد. بازی برای رشد و توسعه مهارت های کودک شما مهم است. بازی با کودک در واقع می تواند مقداری از استرس روز شما و کودکتان را کاهش دهد. این یک شرایط برد-برد برای والدین و کودکان است.

بازی با کودک ۱۱ ساله

در اینجا چند ایده برای بازی با کودک ۱۱ ساله آورده شده است:

بازی های فکری و استراتژیک

بازی های فکری و استراتژیک می توانند به تقویت مهارت های حل مسئله، تفکر منطقی و برنامه ریزی کودکان کمک کنند. برخی از بازی با کودک ۱۱ ساله عبارتند از:

  • شطرنج
  • رومیزی
  • منچ
  • مونوپولی
  • دومینو
  • ریاضیات
  • جستجوی کلمات

پیشنهاد مشاور: ۱۱ بازی برای ابراز وجود کودک ✔️ تضمین آینده ای موفق

بازی با کودک 11 ساله

بازی های گروهی

بازی های گروهی می توانند به تقویت مهارت های ارتباطی، همکاری و حل مسئله کودکان کمک کنند. برخی از محبوب ترین بازی با کودک ۱۱ ساله عبارتند از:

  • مافیا
  • اسم فامیل
  • پانتومیم
  • هفت سنگ

پکیج استعدادیابی کودک و نوجوان ستاره ایرانیان جامع ترین و دقیق ترین پکیج در ایران است که در سطح بین المللی هم اعتبار بالایی دارد. به منظور اطلاع از شرایط پکیج استعداد یابی می توانید با شماره های ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵ تماس بگیرید.

بازی های حرکتی

بازی های حرکتی در دسته بازی با کودک ۱۱ ساله می توانند به تقویت مهارت های حرکتی کودکان کمک کنند. برخی از بازی های حرکتی محبوب برای کودکان ۱۱ ساله عبارتند از:

  • فوتبال
  • بسکتبال
  • والیبال
  • تنیس
  • بدمینتون
  • دوچرخه سواری
  • پیاده روی

بازی با کودک 11 ساله

بازی های خلاقانه

بازی های خلاقانه می توانند به پرورش خلاقیت و تخیل کودکان کمک کنند. برخی از بازی های خلاقانه محبوب برای کودکان ۱۱ ساله عبارتند از:

  • نقاشی
  • رنگ آمیزی
  • سفالگری
  • نجاری
  • موسیقی
  • بازیگری

هنگام انتخاب بازی برای کودک ۱۱ ساله، مهم است که به علاقه ها و توانمندی های او توجه کنید. همچنین، مهم است که بازی را به گونه ای انتخاب کنید که چالش برانگیز و سرگرم کننده باشد، در انتخاب بازی ها حتما ویژگی های سنی کودک یازده ساله را به یاد داشته باشید.

پیشنهاد مشاور: تربیت پسر یازده ساله

باغبانی

چه حیاط کوچک یا بزرگی داشته باشید، می توانید پروژه های باغبانی زیادی را با بچه ها انجام دهید. برای شروع، سعی کنید چند دانه از گل ها یا سبزیجات مورد علاقه آنها را تهیه کنید. می توانید این ها را با هم بکارید و به بچه هایتان کمک کنید تا برای هر مرحله یک دفترچه گیاهی همراه با عکس داشته باشد.

با هم کتاب بخوانید

واژگان، خواندن و مهارت های ارتباطی فرزندتان را با خواندن کتاب های زیبا، روزنامه ها یا فصل های مورد علاقه او با آنها تقویت کنید. می توانید به توضیح مفاهیمی که آنها هنوز نمی فهمند کمک کنید و جستجوی معانی و دایره لغتی و ارتباطی را برای آنها آسان تر کنید و به مرور به آن ها کمک می کنید تا بهتر در آینده

بازی با کودک 11 ساله

کارهای خانه

با آشنا کردن آنها با برخی از کارهای خانه، به آنها یاد می دهید که در خانه به آنها کمک کنند. موارد ساده ای را انتخاب کنید که به بهداشت و آراستگی در اطراف خانه کمک می کند. شب‌هایی را تعیین کنید که خانواده با هم کارها را انجام می‌دهند تا مهارت‌های همکاری را القاء کنند و همچنین به بچه‌ها یاد دهند که چگونه از خانه مراقبت کنند و به مرور قدر کسانی که در خانه کار می کنند را بیش تر بدانند.

پیشنهاد مشاور: نکاتی در رابطه با کودک یازده ساله

نکات مهم

در اینجا چند نکته برای بازی با کودک ۱۱ ساله آورده شده است:

  • زمان بازی را محدود کنید. کودکان ۱۱ ساله نیاز به فعالیت بدنی و اجتماعی دارند. مهم است که زمان بازی را به گونه ای محدود کنید که کودک فرصت کافی برای انجام سایر فعالیت ها را داشته باشد.
  • از بازی برای یادگیری استفاده کنید. بازی می تواند راهی عالی برای یادگیری مفاهیم جدید و تقویت مهارت ها باشد. از بازی برای آموزش کودکان در مورد موضوعات مختلف مانند تاریخ، علوم، ریاضیات و غیره استفاده کنید.
  • از بازی برای تقویت روابط استفاده کنید. بازی می تواند راهی عالی برای تقویت روابط بین شما و کودکتان باشد. از بازی برای ایجاد ارتباط و صمیمیت با کودکتان استفاده کنید.
  • بازی با کودک ۱۱ ساله می تواند راهی عالی برای تقویت رشد و یادگیری او باشد. با انتخاب بازی های مناسب و رعایت نکات بالا، می توانید از بازی با کودکتان لذت ببرید و به او کمک کنید تا به طور کامل رشد کند.

اهمیت بازی با کودک ۱۱ ساله

شش دلیل که بازی با کودک ۱۱ ساله مهم است، شامل موارد زیر است:

۱. بازی باعث ایجاد تخیل و خلاقیت می شود

در طول بازی، بچه ها تخیل خود را گسترش می دهند. آنها بازی های ساختگی می سازند یا در جهان های وانمودی گم می شوند. کودکان راه حل های مختلفی را ارائه می کنند و در عین حال اعتماد به نفس خود را افزایش می دهند. آنها قوانین خود را می سازند و یاد می گیرند که چگونه آن قوانین را در صورت نیاز دنبال یا تطبیق دهند. اینها مهارت های مفیدی برای هدایت زندگی و توسعه روابط با دیگران هستند.

پیشنهاد مشاور: بازی درمانی اضطراب کودکان

بازی با کودک 11 ساله

۲. بازی رشد شناختی را تقویت می کند

تقویت رشد شناختی به این معناست که بازی برای رشد سالم مغز ضروری است. بازی بدون ساختار زمانی است که بچه ها بازی خود را کارگردانی و طراحی می کنند. آنها به برنامه ها یا فعالیت های هدایت شده توسط بزرگسالان محدود نمی شوند. بازی بدون ساختار به رشد مغز کودک در راه های مثبت کمک می کند. باعث تقویت و افزایش ارتباطات عصبی در مغز می شود. اینها مسیرهایی در مغز هستند که برای تفکر از آنها استفاده می کنیم.

۳. بازی مزایای عاطفی و رفتاری را ارائه می دهد

هنگامی که بزرگسالان احساس می کنند که تحت فشار هستند، به فعالیت هایی که آن ها را آرام می کندروی می آورند. این فعالیت ها چیزی بیش از حواس پرتی است. آنها راهی برای بازگرداندن بازی به زندگی ما و اتصال ما به چیزهایی در زندگی هستند که به ما کمک می کنند.

بچه ها هم همینطور هستند، اگرچه به زمان بازی خیلی بیشتری نیاز دارند. بازی مکرر و روزانه می تواند به کاهش اضطراب، استرس و تحریک پذیری کمک کند. همچنین به افزایش شادی و عزت نفس کمک می کند.

پکیج استعدادیابی کودک و نوجوان ستاره ایرانیان جامع ترین و دقیق ترین پکیج در ایران است که در سطح بین المللی هم اعتبار بالایی دارد. به منظور اطلاع از شرایط پکیج استعداد یابی می توانید با شماره های ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵ تماس بگیرید.

۴. بازی سواد را بهبود می بخشد

بچه ها برای یادگیری زبان به دنیا می آیند. آنها از بدو تولد، مهارت های زبانی و سوادآموزی را از طریق بازی و تعامل ایجاد می کنند. نوزادان و کودکان نوپا وقتی بزرگسالان آنچه را که می بینند، می شنوند و انجام می دهند توصیف می کنند، کلمات جدیدی را یاد می گیرند. آهنگ ها و اشعار هجاها را به ضربات متصل می کنند. این به کودکان کمک می کند تا مهارت های گوش دادن را توسعه دهند و در مورد صداها در کلمات بیاموزند.

از طریق بازی، بچه ها در مورد ارتباطات یاد می گیرند. آنها به تمرین مکالمه رفت و برگشت می پردازند، حتی اگر نتوانند صحبت کنند! به اشتراک گذاشتن داستان‌ها در کتاب‌ها، به صورت شفاهی یا ساختگی، به آنها کمک می‌کند تا بفهمند که چه کسی هستند و نقششان در جامعه. داستان ها همچنین نحوه عملکرد زبان و ساختار روایت ها را آموزش می دهند.

پیشنهاد مشاور:فواید قصه گویی برای کودکان ✔️ ۱۱ تاثیر در رشد کودک

بازی با کودک 11 ساله

۵. بازی، استقلال بیشتر را تشویق می کند

کودکان اغلب قدرت یا حرف کمی در مورد فعالیت های روزانه خود دارند. آنها بسیاری از روزهای خود را با این موضوع می گذرانند که به آنها گفته می شود چه کاری انجام دهند، چه زمانی آن را انجام دهند و کجا باید بروند. در دنیای بازی، آنها این فرصت را دارند که قوانین را تعیین کنند و صاحب قدرت باشند و این برای افزایش استقلال آن ها عالی است. آنها می توانند رهبر باشند و بزرگسالان می توانند کسانی باشند که گوش می دهند و دستورالعمل ها را می گیرند.

۶. بازی برای زندگی

تأثیرات مثبت بازی با کودک ۱۱ ساله بسیار گسترده است و بر سلامت روانی، عاطفی و جسمی آن ها تأثیر می گذارد. مزایا برای بزرگسالان نیز گسترش می یابد. صحبت کردن در مورد بازی با کودکان به آنها می آموزد که بزرگسالان سرمایه گذاری می کنند و به تصمیمات بازی آنها احترام می گذارند. این باعث ایجاد ارتباط بهتر بین بزرگسالان و کودکان می شود. به نوبه خود، احترام، اعتماد و عشق پایه و اساس حالت عاطفی را ایجاد می کند که بیشترین کمک را برای پرورش مغز یادگیری دارد.

بازی آزاد یا بازی مستقل شکلی از بازی بدون ساختار است که کودکان را تشویق می کند تا بازی خود را طراحی کنند. وانمود کردن بازی به کودک نیاز دارد که سناریوها را تصور کند و سپس آنها را اجرا کند. آزادی این نوع بازی ها به کودکان امکان خلاقیت می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *