مدیریت رفتار کودکان در تعطیلات

مدیریت رفتار کودکان در تعطیلات

در این زمان از سال، بسیاری از خانواده ها در حال آماده سازی خود برای رفتن به یک مسافرت هستند و کودکان آن ها نیز برای مدتی مدرسه ندارند. تعطیلات، اغلب برای اداره کردن کودکان چالش برانگیز می شوند (حتی برای بهترین کودکان از نظر رفتار). در زیر پیشنهاداتی  برای مدیریت مسائل مربوط به رفتار کودکان در تعطیلات آورده شده است:

بیشتر بخوانید:

دلائل علمی در ضرورت تفریح برای کودکان

۱.در تعطیلات به بچه های خود یک مسئولیت بدهید

به پیشنهادات کودکان خود در مورد فعالیت هایی که مایل هستند خانواده در تعطیلات با یکدیگر انجام دهند، گوش کنید.  برای این که کودکان بخواهند در رویدادهای خانوادگی مشارکت داشته باشند، اطمینان حاصل کنید که آن ها بخشی از فعالیت های فصل تعطیلات را انجام دهند.

  1. کودکان را تشویق کرده و به آن ها بیاموزید که چگونه از تعطیلات لذت ببرند

شما به عنوان والدین باید بیش از یک راننده تاکسی و یا کارگردان  برای تعطیلات خانواده خود باشید. هنگامی که پدر و مادر برای  لذت بردن از فصل تعطیلات وقت می گذارند، الگویی برای  کودکان خود می شوند که اهمیت باهم بودن را نشان می دهند. آن ها کودکان را به انجام فعالیت ها تشویق می کنند، به جای آن که صرفا  تماشاگر باشند.

  1. تحسین یک هدیه قدرتمند است!

توانایی هر عضو خانواده را برای همکاری در فعالیت ها تحسین کنید. به جای این که همه را در یک زمان تحسین کنید، هر وقت که هر عضو فعالیتی انجام می دهد، در همان زمان او را تشویق کنید!

  1. سعی نکنید در تعطیلات به یک پدر و مادر فوق العاده تبدیل شوید

اجازه دهید کودکان باید بدانند در تعطیلات باید مسئولیت های خاصی را به عهده بگیرند و از آن ها انتظار می رود که مثلا در رفتن به دید و بازدید، مکان های اجتماعی و یا تمیزکاری کمک کنند.

  1. تجدید قوا کنید و ریلکس شوید.

به دلیل این که  استرس در فصل تعطیلات به وجود می آید، هر روز کمی ریلکسیشن انجام دهید و خود را آرام کنید – به ویژه پس از فعالیت هایی که انرژی زیادی صرف آن ها می کنید.

منبع:فارس پاتوق

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *