مشاوره عشق نوجوانی - روانشناسی عشق در نوجوانی

مشاوره عشق نوجوانی

مشاوره عشق نوجوانی – روانشناسی عشق در نوجوانی –  مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

کی نیاز به مشاوره عشق نوجوانی دارید؟

ممکن است شما در نگاه اول والدین خوش اخلاقی به نظر برسید، اما به محض اینکه اولین تماس های نوجوان خود را با جنس مخالف می بینید از کوره در می روید.

مدام نگران این هستید که آنها به راه خطا نروند ( اگر آسیب ببینند و شکست بخورند، یا باردار شوند).

برای اطمینان از اینکه غریزه حمایت گر شما، باعث نمی شود که به یک والد وحشتناک تبدیل شوید، در اینجا ۵ روش برای بهبود این مسئله آورده شده اند:

مشاوره عشق نوجوانی - روانشناسی عشق در نوجوانی

  1. محدودیت بگذارید

نوجوان شما نیاز دارد از قوانین آگاهی یابد، و بدانید شما تا چه حد رفتارها را تحمل می کنید.

اگر نوجوان را در جریان فرآیند قانون گذاری قرار دهید، با احتمال بیشتری آنها را می پذیرد.

در واقع، بهترین روش اینست که محدودیت ها به وسیله هر دو طرف یعنی والد و نوجوان تعیین شوند، بدین ترتیب هر دو طرف نگرانی ها و استدلال طرف دیگر را درک می کنند و می فهمند.

  1. در مورد مسائل جنسی با وی صحبت کنید.

با اینکه کار خستیست، اما مهم است که صحبت های مناسب سن را با کودک خود داشته باشید.

این مسئله بهر حال بحثی است که نوجوان شما در آینده مطرح خواهد کرد، ولی ممکن است دیر باشد، زمانی که به مشکل خورده است.

نوجوان نیاز دارد از کسی مشاوره بگیرد برای هیجانها و پیچیدگی های زندگی.

مشاوره عشق نوجوانی - روانشناسی عشق در نوجوانی

  1. خوش رو باشید.

اگر نوجوان سعی کرد بین شما و طرف مقابلش ارتباطی برقرار کند، با خوش‌رویی قبول کنید.

این مسئله به شما کمک می کند در جریان ارتباط قرار بگیرید و آن را مانیتور کنید، و متوجه شوید که آیا برای کودک شما سالم است یا خیر.

این مسئله همچنین به طرف مقابل کمک می کند قوانین و محدودیت های شما را بفهمد.

  1. با مثال زدن راهنمایی کنید.

به نوجوان خود نشان دهید که یک ارتباط سالم چگونه است و الگوهایی از احترام، مصالحه، و عشق را به عنوان صفاتی از ارتباط سالم نشان دهید.

مطالعات نشان داده اند نوجوانان ابتدا از والدین خود می آموزند قبل از اینکه تحت تاثیر دوستان و رسانه قرار بگیرند.

هم چنین نوجوانانی که از والدین خود تقلید می کنند همانهایی هستند که والدین با خوشرویی به آنها اجازه صحبت کردن می دهند.

مشاوره عشق نوجوانی - روانشناسی عشق در نوجوانی

  1. قضاوت کردن را کنار بگذارید.

ممکن است وسوسه شوید که نوجوان خود اذیت کنید یا عشق او را ناچیز بچه گانه بشمارید، اما هرگز این کار را نکنید.

عشق اول هر فردی به شدت قوی است، و هرگز در طول عمر از یاد نمی‌رود.

در عوض، کنار بکشید، حمایت کنید، و به یاد داشته باشید که احساس خودتان در این دوران چگونه بوده است.

منبع: سایت کودکانه: کودک و نوجوان

مقالات مرتبط با نوجوان ۱۵ و ۱۶ ساله

[shortcode_blog title=’نوجوان ۱۵ ساله’ cols=’2′ cats=’%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86′ postspp=’4′ usecarousel=’1′ img_popup=’1′ /]

مقالات مشاوره جنسی بلوغ

[shortcode_blog title=’مشاوره جنسی بلوغ’ cols=’2′ cats=’%d8%a8%d9%84%d9%88%d8%ba-%d9%88-%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%a6%d9%84-%d8%ac%d9%86%d8%b3%db%8c’ postspp=’4′ usecarousel=’1′ img_popup=’1′ /]

 

سوالات متداول

۱ - چرا نوجوانان اینقدر سریع عاشق می شوند؟

عاشق شدن یک تحرک عاطفی است که در هر سنی رخ می دهد، اما برای نوجوانان کنترل احساسات حتی سخت تر است. تغییرات هورمونی، ناشی از تحولات مغز و بدن، به شدت در ایجاد احساسات شدید و جذابیت جنسی و عاشق شدن نوجوان نقش دارد.

۲ - رابطه نوجوان چه مدت طول می کشد؟

اکثریت این زوج ها برای تنها چند هفته با هم هستند و برخی هشت ماه و برخی دیگر تا حدود یک سال طول می کشد. این در نمونه های اندک چند سال. دلیل مهم عدم آشنایی کامل و عدم شناخت است. دو زوج با ورود به مرحله جوانی خواسته هایشان تغییر کرده و نظرشان نسبت به زوجشان تغییر می کند

۳ - رابطه عادی نوجوان چیست؟

اما در اینجا برخی از میانگین ها وجود دارد: از ۹ تا ۱۱ سال، فرزند شما ممکن است استقلال بیشتری را از خانواده نشان دهد و علاقه بیشتری به دوستان داشته باشد. از ۱۴-۱۶ سال، فرزند شما ممکن است بخواهد زمان بیشتری را در گروه های جنسیتی مختلط بگذراند، که در نهایت ممکن است به یک رابطه عاشقانه ختم شود. یا حتی با جنس مخالف در فامیل رابطه برقرار می کند. در این دوره صحبت با یک مشاور می تواند او را از این بحران رهایی دهد و در تصمیم گیری به او کمک کند. ممکن است او واقعا زوج خوبی را پیدا کرده است ولی نیاز است هر دو آموزش ببیند و در مورد آینده بیشتر فکر کنند.

123 پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تر
  1. Amir
    Amir گفته:

    سلام جناب
    من وقتی یک دختر یا پسر زیبایی در هرجایی که می بینم دوست دارم نگاهش کنم و لذت ببرم (البته بدون داشتن نیت بدی) ولی ناخواسته افکارات جنسی به ذهنم میاد و بسیار عذابم می ده در ضمن من یک پسر حدودا ۱۸ ساله هستم

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      سلام به شما آقا امیر
      در اول اینکه شما باید بدانید داشتن نیازهای جنسی و حتی افکار نسی چیز بدی نیست و قرار نیست شما بخاطر تجربه این موارد خود را سرزنش کنید اما موضوع مهمی که وجود دارد این است که بدانید قرار نیست تجربه هر نیاز و احساسی در همان زمان با رابطه و یا رفتار خاصی همراه شود.
      در کنار موارد بالا خب ارتباط با هم جنس و یا جنس مخالف می تواند در مسیر های مختلفی باشد اما اگر شما تنها با مسائل جنسی روبرو می شوید خب این نشان می دهد تمرکز شما بر این مسائل بیش از اندازه می باشد و خب نیاز است که سعی کنید محرک هایی چون فیلم، عکس پورن ، چت های جنسی و… را حذف کنید و سعی کنید مسیرهای ارتباطی بسازید که بر مسائل دیگری هم تمرکز دارد و خودتان را در معرض اطلاعات و رفتارهایی قرار بدهید که هم با شرایط سنیت همخوانی بیشتری دارد و هم اینکه امکان پاسخ به آنها وجود دارد.

      پاسخ
  2. نوا
    نوا گفته:

    سلام راستش من ی دختر ۱۶ ساله ام و از ۸ سالگی عاشق پسر داییم بودم و سال قبل تصمیم گرفتم بهش بگم و تو این ی سال باهم گه و گاهی رابطه داشتیم . اون مادر نداره و منم همیشه دوست داشتم کنارش باشم و براش ی کاری کنم ی بتونه کمبود مادرشو کمتر احساس کنه درسته ۲۶ سالشه و توی ۸ سالگی مامانشو از دست داده ولی هنوز گاها مث بچه های ۲ ساله واسه مامانش گریه میکنه مامانم پارسال فهمید که بهم پیام میدیم و هر دوتامونو دعوا کرد . من نمی دونم باید راجع به عشقش چه کار کنم چون فردی که به شدت شهوتیه و دوس دختر داره و خیلیم ادم مغرور و کسیه که قدر نمیدونه و خیلیم بد دهنه و خب بهش حق میدم چون تو سن کم درد بزرگیو تحمل کرده و دچار اختلال روانی باشع و از طرفیم من تا پارسال از درسخون ترین بچه های شهرمون بودم ولی از موقعی که بهش گفتم روز به روز بدتر شد اوضاعم حتی نمی دونم چی راجع بهش درسته ؟

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      سلام به شما دوست عزیز
      ببین عزیزم احساساتی که داری قابل احترام هست اما چند نکنه وجود دارد که بهتر است به آن توجه کنید.
      ۱. شما در سن نوجوانی هستید و خب احساساتی هم که این همه سال تجربه می کنید هم خب دوست داشتن است اما دقت کنید که قرار نیست هر دوست داشتنی با ارتباط همراه شود.
      ۲. در این شرایط سنی توجه به اولویت هایی که دارید اهمیت دارد چون اگر بخواهید تمام تمرکز خود را بر این روابط بگذارید خب تمرکز شما از موارد مهم زندگیتان مثل درس خواندن کاهش پیدا می کند و خب در آینده با مشکلات بیشتری مواجهه می شوید.
      ۳. شما در کنار دوست داشتن نیاز است به شناخت توجه کنید اگر شما رفتارهای ایشان را با خانم های دیگر میبینید و یا نداشتن تعهد و رابطه های جنسی متعدد و… خب اگر بخواهید آنها را با مشکلاتی چون از دست دادن مادر و… توجیه کنید خب تنها باعث شده اید که به شناختی که دارید بی توجهی کنید و خب این به مرور می تواند برای شما آسیب زا باشد
      ۴. شما ناجی هیچ فردی نیستید و قرار هم نیست نقش مادر ایشان را ایفا کنید . در این مسیر بهتر است در نقش خودتان گام بردارید اگر ایشان با مشکلات روحی روبرو هستند خب نیاز است که به درمانگر مراجعه کنند
      اگر شما به شرایط روحی ایشان بی توجهی کنید خب این شرایط با حضور شماهم تغییری نمی کند و تنها در یک رابطه پر ریسک و آسیب زا خو را قرار می دهید.
      بهتر است اهداف و مسیر خود را مشخص کنید و سعی کنید متناسب با شرایط سنیتان گام بردارید

      پاسخ
  3. محمد حسین
    محمد حسین گفته:

    سلام جناب
    خسته نباشید
    من الان تقریبا ۱۶ سالمه
    خودم و خانواده ام به شدت مذهبی هستیم. مسجد محله ما آشپزخونش قسمت آقایونه و از همون در ورودی مسجد داخل آشپزخونه کامل مشخصه. حدود ۴ – ۵ ماهی هست که به این مسجد میرم و هر وقت وارد مسجد که می‌شدم چشمم به یک دختر بسیار با حجب و حیا می‌افتاد که کار های مسجد مثل ظرف شستن و غیره رو انجام میده. این نگاه کردنم بی منظور بود و فقط یک لحظه چشمم بهش می‌افتاد و بعد سرمو مینداختم پایین و به داخل مسجد میرفتم ولی این هفته های اخیر یک حس خیلی عجیبی بهش پیدا کردم، نمیدونم اسمشو چی میشه گذاشت ولی تمام فکر و ذهنم اون دختر شده. با اینکه حتی یکبار هم باهاش حرفی نزدم طبیعتا، و هیچ شناختی نسبت بهش ندارم. خیلی سردرگمم نمیدونم باید چیکار کنم. اگر شرایطش داشتم حتما به مادرم و خانواده میگفتم ولی حالا نمیدونم باید چیکار کنم.

    پاسخ
    • مرکز تخصصی مشاوره کودک و نوجوان ستاره ایرانیان
      مرکز تخصصی مشاوره کودک و نوجوان ستاره ایرانیان گفته:

      سلام این کشش به صورت غریزی بین دختر و پسر وجود دارد و اگر شرایط ازدواج و یا برقراری ارتباط را ندارید وارد رابطه نشوید چون اسیب های شدیدی می بینید. این حس می توانید دفعات زیادی تجربه کنید سپس با مشاوره پیش از ازدواج با دختر خانم اشنا شده و سپس تصمیم می گیرید بکه مناسب هم هستید یا خیر و یا ازدواج کنید یا نه. لذا اگر شرایط ازدواج ندارید ذهن خود را معطوف درس یا کار کرده و سعی کنید دیگر به آن مکان نروید.

      پاسخ
  4. امیرحسین
    امیرحسین گفته:

    سلام دوستان
    خواهش میکنم راهنماییم کنین
    به هیچ کی نمیتونم بگم که یک دختر رو دوست دارم،هر وقت که فکرمیکنم یاد اون میوفتم،از درس و زندگی افتادم،مدرسه های ما از اول شهریور شروع شده و هر روز دارم افسرده تر میشم،نمیدونم چی کار کنم دست خودم نیست،ولی مشکل اینجاست که اون ۴ سال از من بزرگ تره و واقعا نمیتونم احساسم رو بهش بگم،من الان کلاس دهم هستم و اون دختر هم شاید باورتون نشه،مشاور منه،من تابه‌حال مشاور های متفاوتی داشتم ولی نمیدونم از اخلاقیات و تفکراتی که داره دقیقا مثل منه،تقریبا هم یه ۱ سالی هستش که علتقه مند شدم.به نظرتون اگر بگم عاشق کسی شدم و راهنمایی میخواهم تا بفهمم چی میگه کار درستیه؟
    واقعا دارم نابود میشم لطفا راهنماییم کنین.باورتون نمیشه روزی که با مشاورم جلسه دارم خیلی شادم و بعد از جلسه ناراحت…

    پاسخ
    • مرکز تخصصی مشاوره کودک و نوجوان ستاره ایرانیان
      مرکز تخصصی مشاوره کودک و نوجوان ستاره ایرانیان گفته:

      درک می کنم که در حال حاضر در شرایط سختی قرار دارید. عشق می تواند احساسی قدرتمند باشد و زمانی که نمی توانید آن را با کسی در میان بگذارید، می تواند بسیار دشوار باشد.

      احساس شما کاملاً طبیعی است. بسیاری از افراد در سن شما عاشق شخصی می شوند که از نظر سنی یا موقعیت اجتماعی با آنها تفاوت دارند.

      در مورد مشاور خود، اگر احساس راحتی می کنید که به او در مورد احساسات خود بگویید، این می تواند راهی عالی برای دریافت راهنمایی و حمایت باشد. البته، ممکن است او نتواند به شما کمک کند تا عشق خود را به او ابراز کنید، اما می تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را بهتر درک کنید و با آنها کنار بیایید.

      در اینجا چند نکته برای کمک به شما در بیان احساسات خود آورده شده است:

      * به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید. بسیاری از افراد در سن شما احساسات مشابهی را تجربه می کنند.
      * صبور باشید. ممکن است زمان ببرد تا بتوانید احساسات خود را به کسی بگویید.
      * از یک دوست یا عضو خانواده مورد اعتماد کمک بگیرید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا احساسات خود را درک کنید و با آنها کنار بیایید.
      * با یک متخصص بهداشت روان صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا احساسات خود را پردازش کنید و با آنها کنار بیایید.

      اگر تصمیم دارید به مشاور خود در مورد احساسات خود بگویید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

      * زمان و مکان مناسبی را برای صحبت انتخاب کنید.
      * صریح و مختصر باشید.
      * به احساسات خود صادق باشید.
      * برای پاسخ او آماده باشید.

      اگر مشاور شما پاسخی به شما نداد که دوست دارید، ناامید نشوید. ممکن است او فقط نیاز به زمان بیشتری برای فکر کردن داشته باشد.

      مهم است که به یاد داشته باشید که عشق یک احساس پیچیده است و همیشه پاسخ درستی وجود ندارد. بهترین راه برای مقابله با این احساس، صحبت با کسی است که به او اعتماد دارید و می تواند به شما کمک کند.

      امیدوارم این کمک کند.

      پاسخ
  5. افسرده تنها
    افسرده تنها گفته:

    من میترسم به کراشم بگم دوسش دارم چون شاید ازم فاصله بگیره یا از من بدش بیاد یا…. لطفا کمکم کنید

    پاسخ
    • مرکز تخصصی مشاوره کودک و نوجوان ستاره ایرانیان
      مرکز تخصصی مشاوره کودک و نوجوان ستاره ایرانیان گفته:

      ترس شما کاملاً طبیعی است. اعتراف به عشق به کسی که نمی دانید آیا او نیز شما را دوست دارد یا خیر، می تواند یک تجربه ترسناک باشد. شما نگران هستید که اگر عشق خود را بیان کنید، ممکن است از شما فاصله بگیرد، از شما بدش بیاید یا حتی شما را رد کند.

      ترس شما کاملاً طبیعی است. اعتراف به عشق به کسی که نمی دانید آیا او نیز شما را دوست دارد یا خیر، می تواند یک تجربه ترسناک باشد. شما نگران هستید که اگر عشق خود را بیان کنید، ممکن است از شما فاصله بگیرد، از شما بدش بیاید یا حتی شما را رد کند. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در غلبه بر ترس خود و اعتراف به عشق به کراشم خود آورده شده است:

      خودتان را آماده کنید: قبل از اینکه عشق خود را بیان کنید، وقت بگذارید تا به احساسات خود فکر کنید و مطمئن شوید که واقعاً عاشق هستید. اگر هنوز مطمئن نیستید، ممکن است بخواهید کمی بیشتر صبر کنید.
      به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید: بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود احساسات مشابهی را تجربه می کنند. مهم است که به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید و دیگران هستند که می توانند درک کنند و به شما کمک کنند.
      به خودتان اعتماد کنید: اگر احساس می کنید که واقعاً عاشق هستید، به خودتان اعتماد کنید و عشق خود را بیان کنید. حتی اگر او پاسخ شما را دوست نداشته باشد، شما هنوز هم یک فرد ارزشمند هستید.

      پاسخ
  6. هلن
    هلن گفته:

    سلام ببخشید من سه ساله عاشق یک پسری شدم بعد اون پسرم عاشق من شده خونواده‌هامون خبر داشتن و اینکه این پسره نزدیک یک هفته دو هفته با من سرد بود و دنبال بهونه بود که بزاره بره ولی هر روز با من خوب رفتار می‌کرد بعد یهو بد می‌شد یهو خوب می‌شد اصلاً نمی‌دونم باید چیکار کنم به نظرتون خوبه که بهش توهین کنم و رابطه رو تموم کنم

    پاسخ
    • مرکز تخصصی مشاوره کودک و نوجوان ستاره ایرانیان
      مرکز تخصصی مشاوره کودک و نوجوان ستاره ایرانیان گفته:

      سلام
      درک می کنم که این یک وضعیت دشوار برای شما باشد. رفتار سرد و بی ثبات پسر مورد علاقه شما می تواند بسیار گیج کننده و ناراحت کننده باشد.
      در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که چه کاری باید انجام دهید:

      ۱. با او صحبت کنید. به او بگویید که متوجه تغییرات رفتاری او شده اید و می خواهید بدانید که چه اتفاقی می افتد.
      ۲. از او بخواهید که صادق باشد. از او بخواهید که به شما بگوید که چه چیزی باعث سرد شدن او شده است.
      ۳. به احساسات خود گوش دهید. اگر احساس می کنید که دیگر نمی توانید با رفتار او کنار بیایید، ممکن است بخواهید رابطه را تمام کنید.
      اگر در تصمیم گیری نیاز به کمک داشته یا نمی توانید درست تصمیم بگیرید مشاوران ما به صورت تخصصی به شما کمک می کنند تا بهترین تصمیم را در زمینه رابطه گرفته و به بهترین نتیجه برسید. به این منظور می توانید با شماره های ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵ تماس بگیرید.

      پاسخ
  7. امیر
    امیر گفته:

    من ١۶ سالمه عاشق دختر دوست بابام شدم هم سنمه حاضرم هر کاری کنم تا بدستش بیارم حاضرم همین لحظه باهاش ازدواج کنم ولی خب از موقعی عاشقش شدم براش چند بار گریه کردم نمیدونم باید چیکار کنم از این رو اینقدر شانسم خوبه بعد از اینکه عاشقش شدم دیگه ندیدمش وگرنه بهش میگفتم هر لحظه تو فکرمه هر روز که میگزره بد تر میشه الان جوریه که تقریبا هر روز براش گریه میکنم و عشقم کاملا با حدفه واقعا خیلی میخامش چشاش دیوونم میکنه من تا حالا چن تا دوس دختر داشتم ولی فقط برای سرگرمی بوده آیا این متونه عشق واقعی باشه از فکرم نمیره بیرون هر کاری میکنم بازم نمیشه از موقعی عاشقش شدم دیگه هیچ دختری به چشم نمیاد

    پاسخ
  8. محمد جواد
    محمد جواد گفته:

    سلام خسته نباشین راستش من ۱۶سالمه و پسر هستم احساس میکنم یکی رو خیلی دوست دارم ولی اون نه اصلا من براش مهم نیستم اونو اولین بار تو پارک دیدم و تا یه هفته نتونستم بهش بگم اون هر روز می‌رفت تو پارک با دوستش با پسرا بسکتبال بازی میکنه منم از دور میبینمش و بعضی شب ها از دور تا وقتی که به خونشون میرسه دنبالش رفتم تا حواسم بهش باشه ولی اون یه روز مچ منو گرفت با همون پسرایی که با هاشون بازی می‌کنه همش ازم میپرسید که چرا دنبالم می‌کنی منم از دهنم در رفت و بهش گفتم که دوست دارم جلوی یکی از پسرا که میدونستم فقط یه دوست معمولی هست چون ازش قبلا پرسیده بودم دوستش داره اونم گفت نه بعد از اونم گفت دیگه دنبالم نیا منم که هم خیلی ناراحت شدم هم خیلی خوشحال چون احساسم رو بهش گفتم و یکم راحت تر شدم و بعد از هر روز میرفتم مو می دیدمش الان خیلی وقته که الاقه من بیشتر شده اون برام خیلی مهمه بعد از اون ماجرا یه کی از دوستام که ماجرا رو میدونستم رفت و به دختره بگه ولی یکی از اون پسرا هوایی که با هاس بازی می‌کنن روش چاقو کشی من خیلی ها راحت شدم و یک نامه نوشتم در مورد همه احساسم و به یه پسر بچه دادم مو اونم بهش داد نگو که اینم نخونده به یکی از اون پسرا داده اون پسرم دنبال من ولی من خیلی دوستش دارم نمی‌دونم باید اینو چطوری بهش بگم من هر روز بازم میرم نگاه هش میکنم اونم بعضی روزا می‌فهمه و من میرم از اونجا اگه میشه کمکم کنید بگین چطوری احساسم رو بهش بگم از چه روشی استفاده کنم لطفاً راه نمایی کنید دارم دیوونه میشه یعنی شدم دیگه نه دیگه میتونم رو درسام و نه باشگاهی و نه حتی سر کارم آرامش داشته باشم همش تو فکرمه دارم میمیرم حالا

    پاسخ
  9. محمد جواد
    محمد جواد گفته:

    سلام خسته نباشین راستش من ۱۶سالمه و پسر هستم احساس میکنم یکی رو خیلی دوست دارم ولی اون نه اصلا من براش مهم نیستم اونو اولین بار تو پارک دیدم و تا یه هفته نتونستم بهش بگم اون هر روز می‌رفت تو پارک با دوستش با پسرا بسکتبال بازی میکنه منم از دور میبینمش و بعضی شب ها از دور تا وقتی که به خونشون میرسه دنبالش رفتم تا حواسم بهش باشه ولی اون یه روز مچ منو گرفت با همون پسرایی که با هاشون بازی می‌کنه همش ازم میپرسید که چرا دنبالم می‌کنی منم از دهنم در رفت و بهش گفتم که دوست دارم جلوی یکی از پسرا که میدونستم فقط یه دوست معمولی هست چون ازش قبلا پرسیده بودم دوستش داره اونم گفت نه بعد از اونم گفت دیگه دنبالم نیا منم که هم خیلی ناراحت شدم هم خیلی خوشحال چون احساسم رو بهش گفتم و یکم راحت تر شدم و بعد از هر روز میرفتم مو می دیدمش الان خیلی وقته که الاقه من بیشتر شده اون برام خیلی مهمه بعد از اون ماجرا یه کی از دوستام که ماجرا رو میدونستم رفت و به دختره بگه ولی یکی از اون پسرا هوایی که با هاس بازی می‌کنن روش چاقو کشی من خیلی ها راحت شدم و یک نامه نوشتم در مورد همه احساسم و به یه پسر بچه دادم مو اونم بهش داد نگو که اینم نخونده به یکی از اون پسرا داده اون پسرم دنبال من ولی من خیلی دوستش دارم نمی‌دونم باید اینو چطوری بهش بگم من هر روز بازم میرم نگاه هش میکنم اونم بعضی روزا می‌فهمه و من میرم از اونجا اگه میشه کمکم کنید بگین چطوری احساسم رو بهش بگم از چه روشی استفاده کنم لطفاً راه نمایی کنید دارم دیوونه میشه یعنی شدم دیگه نه دیگه میتونم رو درسام و نه باشگاهی و نه حتی سر کارم آرامش داشته باشم همش تو فکرمه دارم میمیرم حالا لطفا کمک کنید

    پاسخ
    • مرکز تخصصی مشاوره کودک و نوجوان ستاره ایرانیان
      مرکز تخصصی مشاوره کودک و نوجوان ستاره ایرانیان گفته:

      سلام دوست عزیز،

      اول از همه باید بگم که احساس شما کاملاً طبیعیه. عاشق شدن یکی از زیباترین احساسات دنیاست، اما گاهی اوقات می‌تونه خیلی دردناک هم باشه.

      از اونجایی که شما قبلاً احساس خودتون رو به دختر مورد علاقه‌تون گفته‌اید، اما جواب رد شنیدید، الان دیگه لازم نیست دوباره بهش بگید که دوستش دارید. در عوض، باید سعی کنید باهاش به عنوان یه دوست خوب ارتباط برقرار کنید.

      برای این کار، می‌تونید بهش پیشنهاد بدید که با هم بیرون برید، مثلاً برید سینما، پارک، یا یه جای دیگه که دو نفرتون از بودن کنار هم لذت ببرید. در این موقعیت‌ها، سعی کنید بیشتر باهاش صحبت کنید و ازش سوال بپرسید. با این کار، می‌تونید بیشتر با هم آشنا بشید و ببینید که آیا واقعاً با هم می‌تونید به عنوان یک زوج کنار بیایید یا نه.

      همچنین، می‌تونید بهش کمک کنید تا کارهایی رو که دوست داره انجام بده. مثلاً اگه دوست داره آشپزی کنه، می‌تونید بهش کمک کنید تا یه غذای جدید درست کنه. اگه دوست داره ورزش کنه، می‌تونید با هم به باشگاه برید. با این کار، بهش نشون می‌دید که بهش اهمیت می‌دید و دوست دارید که خوشحال باشه.

      اگر با این روش‌ها تونستید رابطه‌تون رو با دختر مورد علاقه‌تون قوی‌تر کنید، ممکنه اون هم به شما علاقه‌مند بشه. اما اگر جواب رد شنیدید، باید سعی کنید با این موضوع کنار بیایید و به زندگی‌تون ادامه بدید.

      در ادامه چند نکته دیگه برای شما می‌گم که می‌تونه بهتون کمک کنه:

      سعی کنید روی خودتون کار کنید و فردی جذاب‌تر و با اعتماد به نفس‌تر باشید.
      با افراد دیگه هم ارتباط برقرار کنید و باهاشون وقت بگذرونید. این کار به شما کمک می‌کنه تا از فکر دختر مورد علاقه‌تون بیرون بیایید.
      اگر احساس می‌کنید که نمی‌تونید با این موضوع کنار بیایید، با یک مشاور یا روانشناس صحبت کنید.

      امیدوارم این نکات به شما کمک کنه. موفق باشید.

      پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تر

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *