بازی های تخیلی و خلاقانه

یک بازی تخیلی؛ مسافرت تخیلی، کودک سه تا هفت سال


این بازی سرگرم کننده است، زیرا شما را وادار به رفتن به هر جایی می کند، و یا هر زمانی که شما می خواهید!بچه ها واقعا می تواند با استفاده از تصورات خود در به مکان هایی که آنها می خواهند بروند تفکر کنند.شما حتی نباید در مورد کرایه هواپیما و یا صورتحساب هتل فکر بکنید. این بازی برای کودکان سه تا هفت سال مناسب است.

  1. در مورد مکان های مختلف و دوره های زمان که می خواهد ویزیت داشته باشید، فکر کنید.یک لیست از تمام ایده هایی که در مور آنها فکر می کنید، تهیه کنید.
  2. یک مکان /زمان انتخاب کنید و  و با ایده خود به تجربه آنچه که می خواهید در آنجا باشید، بپردازید.
    • برخی کتاب ها و فیلم از کتابخانه‌ها بگیرید برای پیدا کردن اطلاعات بیشتر در مورد جایی است که شما انتخاب کرده اید.
    • یک وعده غذایی با استفاده از مواد غذایی مخصوص آن محل برنامه ریزی کنید.
    • دکوراسیون که به تصور شما از محلی که می خواهید به آنجا بروید ، کمک کند را درست کنید.
    • موسیقی مخصوص ان محیط را تهیه کنید و هنگام بازی آن را پلی کنید.
    • آیا شما کسی را می شناسید که در آن مکان زندگی کرده است و یا از آنجا ویزیت کرده است؟ با آنها در مورد آنچه در آن بود ه اند صحبت کنید، شاید حتی دیدن برخی از تصاویر.

    در اینجا چند ایده برای مکانی که شما با آن آغاز می کنید وجود دارد.

    • شمال کشور- روی زمین بنشینید مانند نشستن در جنگل یا کنار دریا… لباس ها و واسیل مخصوص کنار دریا فراهم کنید.
    • صفر به عشایر. یک چادر کوچک را درست کنید و غذاها و نان های محلی را مثلا تهیه کنید
    • ژاپن باستان -اطلاعات در مورد مراسم چای و خود شما.یک قلعه ژاپنی را بسازید.

    ایده های بیشتری بفرستید و ما آن را به این لیست اضافه خواهیم کرد.

    نکته:راز این بازی ، اجازه دادن به بچه ها برای بیان و مطرح کردن ایده ها می باشد.بزرگسالان باید با پیشنهاد و خواندن کتاب در مورد محل، و شاید چیدن فیلم کمک کنند. اما اجازه دهید بچه ها برنامه ریزی واقعی، تزئین، انتخاب منو، و البته، پاکسازی را انجام دهند.

    نگران نباشید اگر آنها ایده ها را از کشورها و شهرهای مختلف و یا دوره های زمانی ترکیب می کنند. آنها در حال ایجاد یک مکان از تصورات خود هستند .اجازه دهید آنها مثلا با ماسه کنار دریا قلعه بسازند و یا یک مراسم چای ژاپنی در دیوار بزرگ چین برگزار کنند.

منبع:مشاورانه

4 پاسخ
  1. گل
    گل گفته:

    سلام
    کودک ۴/۵ ساله مشکل نگه داشتن مدفوع داره تا ۱۰روز هم نگه می داره به چشمش فشار میاد داروهای ملین هم می دهیم بازهم نگه میداره میسترسه چه کار باید کرد خیلی نگرانم

    پاسخ
    • روانشناس کودک
      روانشناس کودک گفته:

      باسلام این رفتار کودک نشان از لجبازی و منفی کاری شدید در کودک شما می باشد. باید نوع فرزندپروری خود را ترمیم کنید و حتما به مشاوره مراجعه نمایید. گاهی نیز می تواند علامت اضطراب باشد. به هر حال اگر چک آپ فیزیکی را انجام داده اید و مشکل فیزیکی وجود ندارد با پیگیری های روان شناختی و تغییر روش های فرزندپروی قابل رفع خواهند بود.

      پاسخ
  2. mohaad taha
    mohaad taha گفته:

    سلام من یک پسر سه سال و نیمه دارم که بسیار تخیل قویی دارد یک وقتهایی دقت میکنم به اشیا جان میدهد و به جایشان صحبت می کند خودم هم باید همیشه به جای عروسکهایش حرف بزنم.یک مشاور به من گفت که تخیل زیاد خوب نیست.آیا همینطور است؟ممنون

    پاسخ
    • روانشناس کودک
      روانشناس کودک گفته:

      با سلام… نه اصلا این طور نیست… ما در جای جای این سایت مخصوصا در قسمت بازی های خلاقانه به تخیل کودکان اشاره کردیم و اهمیت رشد تخیل رو ذکر کردیم… تخیل باعث افزایش خلاقیت بچه ها در بزرگسالی میشه و تفکر انعطاف پذیر رو رشد میده…. بعلاوه باعث برون ریزی هیجاناتی نااگاه کودک هم میشه و بسیار روش مناسبی برای مقابله با هیجانات منفی هست.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *