آماده سازی کودکان برای ورود به دبستان7

آماده سازی کودکان برای ورود به دبستان۷

 

آماده سازی کودکان برای ورود به دبستان۷

 

در مقاله  « آماده ساز کودکان برای ورود به دبستان ۱» عنوان شد که هفت توانایی به عنوان توانایی های پایه هستند که بر موفقیت و پیشرفت تحصیلی کودکان در دوره تحصیلی آنها به خصوص موفقیت در دبستان موثر می باشد، هفتمین توانایی که می بایستی در سال های پیش از دبستان تا قبل از ۷ سالگی بر آن کار و تمرین شود تا کودک ورزید شود  استدلال دیداری فضایی نام دارد.

هوش دیداری فضایی یعنی اینکه فرد توانایی داشته باشد اطلاعات فضایی را دریافت و پردازش کند منظور از اطلاعات فضایی یعنی هر آنچه که فرد می تواند ببیند افراد، مکانها ، اشیاء ، نشانه ها و … هر آنچه بر فضای دو بعدی و سه بعدی قابل بررسی است.

این توانایی به بینایی وابسته است اما بیشتر از بینایی به این مربوط است که مغز اطلاعات رسیده را چطور سازماندهی می کند، تعبیر و تفسیر و درک می کند. مثل تشخیص اطلاعات نقشه ها، جداول و نمودارهاو… درست است فرد اطاعات نقشه را می بیند اما اینکه مغز این اطلاعات را چطور با دنیاز واقعی مربوط و علائم نقشه اطلاعاتی را دریفات می کند وابسته است.

کودکان خردسالی که از نارسایی های دیداری – فضایی رنج می برند اغلب در رنگ آمیزی، نقاشی کردن، کپی کردن اشکال، تکمیل پازل و بازی با مکعبها و یا سایر اسباب بازی هایی که مربوط به ساخت و ساز است دچار مشکل می باشد این کودکان مهارتهای سازماندهی ضعیفی دارند اتاقشان اغلب مواقع بهم ریخته و نامرتب است و در جهت یابی دچار مشکل می باشند.

مشاوره کودکان برای ورود به دبستان

نبابرانی مهم است شما والدین در فعالیتهایی که در طی روز با فرزندتان برنامه ریزی می کنید به تمریناتی در این راستا توجه داشته باشید مانند اینکه نسبیت را در مکالمات روزانه خود وارد کنید مثلا چه کسی در خانواده ما قد بلند تر است؟ در خانواده ما و خانواده عمو علی چه کسی بلند تر است؟ وقتی با فرزند خود وارد میوه فروشی می شوید از کودک بپرسید در این دسته موزها کدام موز از همه بلند تر است؟ در آن یکی چطور؟

منبع:مشاورکو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *