ورزش کودک

چگونه کودکان عاشق ورزش شوند

۱۰نکته که می توانیم به بچه ها بیاموزیم تا عاشق ورزش شوند

هر روزه خبرهایی در مورد چاق تر شدن بچه ها به گوشمان می رسد. تماشای  بیش از حد تلویزیون یا بازی های کامپیوتری، یک رژیم غذایی فست فودی و کم بودن زمان لذت بردن از خارج از منزل، نخستین مقصرها هستند.

اما بچه ها ورزش را دوست دارند؛ شما باید آنها را از جای خود بلند کنید و در راه درستی قرار دهید. ۱۰ راهنمایی زیر به شما کمک می کند تا این کار را انجام دهید.

وقتی شام خود را می خورید، آسان است که برای خود لم دهید. اما چرا به جای ان از خانه خارج نشوید؟

بهار و تابستان، زمان خوبی برای پیاده روی با هم به عنوان یک خانواده و یا دوچرخه سواری است. توپی را به پارک ببرید و بازی کنید.

برای مطالعه بیشتر در زمینه ورزش کودکان:

میزان درست ورزش کردن کودکان

تاثیرات ورزش بر روی مغز کودکان

اگر شما و بچه هایتان به انجام این کار عادت نداشته اید، فقط با یک ست آن را شروع کنید. سپس هفته بعد، سعی کنید بگویید، “هی، آن شب سرگرم کننده ای بود! اجازه دهید این کار را دوباره انجام دهیم. آن راحت و دلپذیر نگه دارید.

شما فقط باید آنها را یک بار برای این که به بیرون رفتن عادت کنند، به خارج از خانه ببرید. هنگامی که این کار شما یک بار در هفته انجام می شود، می توانید وقت های اضافی را خود را نیز به آن اختصاص دهید.

  1. یک ساعت ورزش در روز، چربی ها را از بین می برد.

تحقیقات نشان می دهد که کودکان باید حداقل یک ساعت در روز برای حفظ سلامتی فعال یاشند. اما معنی فعال چیست؟ فعالیت های سالم آن هایی است که:

. ضربان قلب را افزایش دهد (دویدن، پریدن و پیاده روی سریع گزینه های خوبی است)

. عضلات را به کار بیندازد (بلند کردن وزنه، هل دادن، چرخش و بالا رفتن، این کار را انجام دهند)

. از کل بدن استفاده کند (طناب زدن، شنا، رقص، و اسکیت خوب هستند)

شما در ابتدا نباید کودکان خود را برای یک ساعت متوالی به فعالیت وادار کنید. ۱۰ یا ۲۰ دقیقه همه چیزی است که آن ها به آن نیاز دارند. به عنوان مثال، قدم زدن و یا دویدن با سگ در صبح، یک فوتبال بعد از مدرسه و انجام کارهایی در فضای باز قبل از خواب، به زودی به عادات آن ها افزوده خواهند شد.کودکان امروزه تکنولوژی را درک می کنند و آن را دوست دارند. شمارشگر گام  (گام شمار نیز نامیده می شود) یک راه خوب برای به ورزش متمایل کردن بچه هایی است که از لحاظ تکنولوژیکی باهوش هستند.اگر یکی را برای همه بچه های خود و همچنین برای خودتان تهیه کنید، رقابت ملایمی را تشویق کنید تا ببینید که چه کسی می تواند قدم های بیشتری را برداشته و به آنها انگیزه دهید.بچه ها چالش ها، نمرات و جوایز را دوست دارند.نیاز به سرمایه گذاری در بسیاری از تجهیزات گران قیمت نیست، اما خرج چند دلار برای یک طناب پرشی، اسکیت، یک توپ فوتبال و حتی یک ترامپلاین کوچک سرمایه گذاری ارزشمندی است. شما می توانید چیزهای ارزان قیمت را از فروشگاه محلی و فروشگاه های اقتصادی خریداری کنید. چشمان خود را برای هر نوع فعالیت جدیدی باز کنید و یک انبار مرموز از آن ها ایجاد کنید.هنگامی که بچه ها شکایت می کنند که خسته شده اند، شما می توانید یک وسیله جدید را معرفی کنید و دوباره آن ها را فعال کنید.

بچه ها از تازگی لذت می برند. آنها برای نگه داشتن علاقه خود به چیزها نیاز به تحریکی مداوم دارند.به این فکر کنید که آنها را به سفرهای مختصری ببرید. شما مجبور نیستید در پارک ملی یوسمیتی پیاده روی کنید. شما می توانید با اتوبوس یا دوچرخه آن ها را به یک پارک که قبلا هرگز آن را ندیده اند ببرید.آنها را به استخر عمومی ببرید. در روزهای بارانی، کوهنوردی را بررسی کنید، و یا اگر بچه های شما جوان هستند، مراکز بازی یک انتخاب عالی هستند.در آب و هوای خوب، یک پیک نیک و یا اسباب کباب به پارک یا ساحل ببرید. به آن ها اجازه دهید که دوستانشان را دعوت کنند. بازی فریزبی و یا یک جستجوی گنج را آماده کنید.نکته جالب در مورد در نظر گرفتن این کارها، جنبه های اجتماعی و اعتماد سازی است که بچه ها از آن بهره مند خواهد شد، جدای از ورزشی که آن ها انجام می دهند.به این فکر کنید که بچه های خود را در کلاس هنرهای رزمی، ورزشی یا امور داوطلبانه در طرح حیات وحش ثبت نام کنید. کتابخانه اطلاعات زیادی در مورد امکانات منطقه شما در اختیارتان قرار خواهد داد. یک جستجوی سریع در اینترنت چندین گزینه را ایجاد خواهد کرد.ایده خوبی است که بچه هایتان را در انتخاب کلاس ها درگیر کنید و اجازه دهید قبل از اینکه ثبت نام شوند، آن کلاس ها را امتحان کنند.اغلب کلاس ها جلسات رایگان “امتحانی” را قبل از اینکه  پولی بدهید، به شما ارائه می دهند. هنگامی که بچه های شما یک کلاس را که از آن لذت می برند پیدا کردند، بدون اینکه متوجه شوند، ورزش می کنند، دوستان جدیدی پیدا می کنند و پیشرفت می کنند.

  1. کنسول بازی را نادیده نگیرید

بازی های زیادی برای افزایش فعالیت کودکان شما وجود دارد. آن ها می توانند برای کل خانواده سرگرم کننده باشند.  سیستم هایی مانند Wii و Kinect بازی های دارای سنسور حرکت برای تناسب اندام، ورزش، و رقص دارند. شما می توانید آن ها را از فروشگاه بازی محلی خود اجاره کنید.نیاز به گفتن این موضوع به بچه ها نیست که در واقع دارید آنها را درگیر ورزش می کنید. اگر آن ها هنوز کوچک هستند، فقط بازی ها را بخرید و خودتان بازی کنید. از بازی کردن خودتان لذت ببرید و به احتمال زیاد در آن ها نیز این حس به وجود خواهد آمد. آیا برف می بارد؟ بیرون بروید و آدم برفی بسازید یا اسکی سواری کنید. آیا پاییز است؟ برگ ها را دنبال کنید، آن ها را لگد کنید و آنها را به سمت یکدیگر پرتاب کنید. آیا باران می بارد؟ چکمه های بارانی خود را بردارید و از روی چاله های پر آب بپرید. یک بازی قایم موشک، یا تعقیب ساده، همیشه سرگرم کننده است. کودکان فردی همانند دیگران هستند. یک کودک ممکن است شنای تک نفره را دوست داشته باشد، در حالی که دیگری تنها به کار تیمی تمایل دارد. اگر ورزش را به بچه های بزرگتر پیشنهاد می کنید، وقت صرف کنید و صبور باشید. کارهای جدیدی برای انجام دادن پیشنهاد کنید، طیف وسیعی از گزینه ها را ارایه کنید، و به هر گونه اعتراضی که آن ها دارند گوش فرادهید. کلید این نیست که وقتی  آن ها چیزی را انجام ندادند به آن ها نق بزنید. وقتی که  فعالیت هایی را انجام می دهند آن ها را تشویق کنید و خوشحالی و تأیید خود را بیان کنید.این امر می تواند زمان و استقامت زیادی بطلبد، اما شما نهایتا می توانید آن را به سرانجام برسانید و به کودک خود در پیدا کردن فعالیت مورد علاقه اش کمک کنید.

هیچ کس، به خصوص بچه های شما، اگر شما رویکردتان این باشد که دقیقا آن چیزی را که من می گویم انجام بده، شما را جدی نخواهند گرفت. با مثال آن ها را هدایت کنید. فعالیتی را که لذت می برید پیدا کنید و شروع کنید.کودکانی که والدینشان را می بینند که ورزش می کنند و از آن لذت می برند، احتمال بیشتری دارد که خودشان این عادت را اقتباس کنند.اگر شما فوق هوشمند باشید، می توانید یک فعالیت را انتخاب کنید که آن ها در زمانی که آماده هستند، بتوانند به شما بپیوندند، مانند دویدن، دوچرخه سواری یا بسکتبال.عدم تناسب اندام در میان جوانان امروز موجب نگرانی در مورد سلامتی آینده شان و کاهش کیفیت زندگی حال حاضر آن ها می شود. هر پدر و مادری مسئولیت دارند تا بچه ها را فعال و فعال تر کنند. این ۱۰ راهکار عالی را از همین امروز برای کودکان انجام دهید تا عاشق ورزش شوند.

منبع: کودک و نوجوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *