خلاقیت

خلاقیت ، افسانه ها و باورهای غلط

همواره در مورد موضوعات مختلف باورهای غلط و برخلاف واقع وجود دارند که تصحیح انها به بهبود کارکردها بسیار کمک خواهد کرد. در مورد خلاقیت نیز افسانه ها و باورهای اشتباه بسیاری وجود دارند که در ادامه ذکر شده اند:

  1. خلاقیت محدود به موضوعات هنری می باشد.

اگر چه خلاقیت اغلب همراه با موضوعات خلاقانه همراه است، همانند هنر و موسیقی، ولی خلاقیت به موضوعات خاص و معین مربوط نمی باشد. خلاقیت راهی برای گرایش به حل مشکلاتی است که می تواند در زمینه های متفاوت مطرح شود. از طرف دیگر، خلاقیت در خلا نمی باشد: راهی که بچه ها خلاقیت خود را بیان می دارند، ممکن است از حوزه ای به حوزه ی دیگر متفاوت باشد.

  1. کودکان به آسانی یادگیری را از یک محیط به محیط دیگر انتقال می دهند.
    همه شواهد نشان می دهد که بیشتر کودکان در انتقال یادگیری از یک حوزه به دیگری با دشواری هایی مواجه هستند. دانش و مهارت وابسته به زمینه خاص هستند که کودکان ممکن است نتوانند به اسانی آنچه را که در یک محیط یافته اند در محیط دیگر استفاده کنند. بزرگسالان می توانند برای ایجاد این ارتباط به کودکان کمک کنند.
  2. فرایند خلاقیت سرگرم کننده است: آن را نباید خیلی جدی گرفت.
    خلاقیت ممکن است مانند یک سرگرمی، فعالیت اضافی به نظر می رسد برای مقابله با جدی تر شدن کار در کلاس درس. اما فرایند خلاقانه با چالش های بسیاری مواجه شده است. از آن  روی نیاز به تمرکز، پایداری و عزم برای موفقیت دارد؛ ممکن است در واقع یک فرایند خسته کننده و دشوار باشد.خلاقیت شایستگی این را دارد که جدی در نظر گرفته شود.
  3. خلاقیت صفت مربوط به زمان تولد، محدود به چند استعداد است. افراد با نوآوری بالا، راه خود را صرفا پیدا خواهندکرد، صرف نظر از آنچه در مدرسه اتفاق می افتد .
    افراد دارای ترکیب های مختلف از توانایی ها، ویژگی های شخصیتی و تجارب خانه هستند که ممکن است پتانسیل آنها را برای بیان خلاقانه کمتر یا بیشتر کند. مطالعه بزرگسالان با نوآوری بالا  نشان می دهد که برخی از آنها بر روی”خلاق بودن” علی رغم تجارب آموزشی خود اصرار داشتند، اما این دلیلی بر رها کردن خلاقیت به صرف شانس نیست. برخی از کودکان این فرصت را به توسعه خلاقیت خود و بدون تشویق و حمایت در قبل از مدرسه و مدرسه از دست خواهند داد.
  4. کودکان می توانند تمام تجربه خلاقانه مورد نیاز خود را از بازی های آزاد و فعالیت های هنری بدون ساختار کسب کنند.
    کودکان از بازی آزاد و فعالیت های هنری بدون ساختار بهره مند می شوند. اما با کاملا رها کردن انها به حال خود، بازی و کارهای هنری کودکان می تواند به یک امر روتین و تکراری تبدیل شود. کودکان نیاز به تحریک و چالش های خلاقانه دارند تا آن را حل کنند. بزرگسالان می توانند به کودکان به منظور توسعه مهارت های خلاقانه خود از طریق بازی کمک نمایند.
  5. شما لازم نیست که آگاه بوده و یا مهارت داشته باشید تا فرد خلاقی باشید.
    از انجایی که اصرار بر دانش گسترده و توسعه مهارت می تواند منجر به توقف این استعداد شود، ، یک بالانس در اینجا ضروری است. از سوی دیگر، دانش و مهارت ها مبنای نوآوری می باشند. دانش موجود در جهان یک نقطه شروع برای بازی کودکان جوان است. افراد چگونه می توانند خلاقیت خود را بدون رشد مهارت های لازم بیان کنند؟ چگونه شما متوجه می شوید که ابداع شما ابتکارانه و جدید است در صورتی که دانشی از آن حوزه ندارید؟.

هم چنین بخوانید:

تعاریف 

رشد نوآوری در کودکان

منبع:ساینس دیلی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *