یه بازی خوب و گروهی: کوسه و ماهی

یه بازی خوب و گروهی: کوسه و ماهی

 کوسه و ماهی

این بازی می تواند حس مثبتی برای افراد گروه ایجاد نماید. بچه ها در مورد موضوعات و چیزهایی که بصورت واقعی از آن ها لذت میبر ند، حرف بزنند و این کار به آن ها اجازه می دهد که در مورد یکدیگر کنجکاو بشوند، از هم یاد بگیرند، دیگران را بهتر بشناسند و مشابتهت ها و تفاوت هایشان را درک کنند.

ابزارهای لازم:

یک جای بزرگی که چند اتاق برای دویدن داشته باشد، مورد نیاز می باشد.

نحوه انجام بازی:

چندنفر از بچه ها را انتخاب کنید که نقش کوسه را بازی بکنند، بقیه بچه ها نیز ماهی باشند. گوشه ای از اتاق را جدا کنید و بگویید آن جا خانه ماهی هاست.

ماهی ها باید در اطراف شنا بکنند. بچه ها باید دست هایشان را به مانند باله های ماهی تکان بدهند. در همان وضع دهان شان را مثل ماهی باز و بسته کنند. وقتی که شما سوت کشیدید، ماهی ها باید سریع به داخل خانه روند، چرا که این زمانی هست که کوسه ها باید تلاش کنند تا شکارشان را صید نمایند. کوسه ها دهانشان را به شکل کوسه ی واقعی باز و بسته میکنند و به این اطراف شنا می کنند. اگر کوسه ها پشت یک ماهی ای را لمس بکنند، یعنی آن ماهی شکار شد. هر ماهی که شکار شود در دور بازی بعد کوسه خواهد بود و کوسه های مرحله از بازی خارج می شوند. این بازی ادامه می یابد که همه ماهی ها شکار بشوند. در پایان بازی بچه ها را به صورت یک دایره جمع می کنیم و در مورد این موضوع که از چه مورد این بازی بیشتر لذت می بردند، گفت و گو می کنیم و از آن ها بخواهیم به بازی هایی که کرده اند فکر بکنند و ببینند که چه فرقی با بازی های قبلی دارد. از بچه ها بخواهید تا بیان نظرشان را با این جمله کامل کنند که «آن چیزی که باعث شد من از ین بازی لذت بیشتری ببرم ……..» (گفتن یک علت برای انتخابشان). شما در این بازی می توانید یک گفت و گو ایجاد کنید.

پیشنهاد:

در صورتیکه بچه ها در مورد این بازی ایده های گوناگون، جالب و عادی داشتند، می توانید آن ها را برای صحبت کردن بیشتر و دقیق تر دعوت کنید تا اطلاعاتی بیشتر به دست آورید.

بازی های اعتماد به نفس

بازی های اعتماد به نفس ۳

بازی کودک

بازی و قصه گویی

منبع:مقالات کانون مشاوران ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *