رشد کودک هشت ساله شما

رشد کودک هشت ساله شما

در این مقاله نقاط عطف رشد کودک که شما می توانید انتظار داشته باشید تا در یک کودک معمولی ۸ ساله ببینید آمده است.

هشت ساله ها بیشتر به خود و اینکه چه کسی هستند اعتماد می کنند. در این سن، احتمالا آنها برخی از علایق و سرگرمیهای خود را گسترش می دهند و می دانند که چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند.

در این سن آنها بیشتر در باره جهان می آموزند و همچنین بهتر می توانند روابط اجتماعی خود را با راهنمایی کمتری هدایت کنند.  در خانه انها قادرند تا وظایف پیچیده تری را به عهده بگیرند و یا مسئولیت مراقیت از خود را عهده دار شوند. در ادامه برخی دیگر از نقاط عطف پیشرفت عمومی که ما میتوانیم از یک کودک ۸ ساله انتظار داشته باشیم امده اند.

در مورد رشد کودکان بیشتر بخوانید: نقاط عطف رشدی کودک هفت ساله

  • رشد کودک ۸ ساله: رفتارها و عادات روزانه

رفتار کودک ۸ ساله و عادات روزانه اش بوسیله سلیقه های فردی و منحصر بفرد،  سرگرمی ها و شخصیتها شکل می گیرد. والدین و دیگر بزرگسالان مهم در زندگی کودک باید اهمیت یک مدل خوب بودن را در ذهن داشته باشند زیرا در این زمان است که کودک درباره جهان، اینکه او کیست و چطور باید با جهان هماهنگ شود یاد می گیرد.

  • کودک ۸ ساله شما: رشد فیزیکی

برای کودک هشت ساله ، رشد فیزیکی تا اصلاح بیشتر مهارتها، هماهنگی و کنترل ماهیچه ها به جای تغییرات و جهش های بزرگ در رشد ادامه می یابد. کودک ۸ ساله ای که توانایی ورزشی ذاتی دارد ممکن است مهارتهای خود را در این مرحله  از پیشرفت همانطور که مهارتها دقیق تر می شوند نشان دهد.

  • کودک ۸ ساله شما: رشد هیجانی

چه رشد هیجانی در یک کودک ۸ ساله مشاهده خواهید کرد؟

رشد هیجانی یک کودک در سن هشت سالگی ممکن است در یک سطح عمیق تری نسبت به سالهای قبلش، رشد کند، و او در این سن ممکن است احساسات و واکنشهای پیچیده تر و ماهرانه تری را نشان دهد.

برای مثال، یک کودک ۸ ساله ممکن است هیجان ها یا افکار واقعی خود را برای در امان ماندن از هیجانات دیگران پنهان کند و یا با یک مسئله، بدون نظارت نزدیک بزرگترها برخورد کند.

  • کودک ۸ ساله شما: رشد شناختی

کودکان هشت ساله قادرند تا برای دوره های زمانی بیشتری متمرکز باشند. شما میتوانید انتظار داشته باشید که او قادر به تمرکز روی یک فعالیت برای یک ساعت یا بیشتر باشد.  انها همچنین قادرند تا منتقدانه فکر کنند و با استفاده از مهارتهای زبانی و لغات پیچیده تر عقاید خود را بیان کنند.

  • کودک ۸ ساله شما:  رشد اجتماعی

کودکان ۸ ساله عاشق بودن درتیم های ورزشی و دیگر گروههای اجتماعی هستند و از دوستی نزدیک با دوستان انتخاب شده خود لذت میبرند.  انها درکل عاشق رفتن به مدرسه هستند و روی ارتباط با دوستان و همکلاسی ها حساب می کنند و برای انها ارزش قائلند. والدین کودکان هشت ساله باید مراقب مسائلی مانند خودداری از رفتن به مدرسه، مشکلات یادگیری و زورگویی باشند؛ اگر کودکان درباره مدرسه و همکلاسیهای خود ابراز ناراحتی می کنند.

منبع:تریبون آزاد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *